seti ata
seti marcela rasonja

SETI Institut iz SAD kojime je djelatnost rada traganje za vanzemaljskim civilizacijama s ciljem pronalaska invanzemaljske inteligencije negdje u svemiru, zaprimio je donaciju od 3.5 milijuna USD čime je omogućen nastavak rada.

Uplatitelj velike donacije je Franklin Antonio, suosnivač tvrtke Qualcomm i voditelj tamošnje znanstvene ekipe. Novac će se iskoristiti za provedbu nekoliko projekata, od istraživačkih do edukativno-popularizatorskih. Tako će primjerice SETIjev sustav radioteleskoma ATA (Allen Telescope Array) dobiti nove osjetnike sposobne primiti znatno slabije signale iz svemira no što je to dosad bio slučaj. Donatoru u čast ta će se dorada nazvati "Antonio Antenna Feed“. Najavljeni su projekti istraživanja exstrasolarnih planeta otkrivenih od strane svemirskog teleskopa Kepler i zemaljskih teleskopa. SETI Institute je neprofitna organizacija koja se bavi istraživanjem života u svemiru.

Počesto je u svojoj povijesti bila na rubu egzistencije no pitanje „Jesmo li sami u svemiru“ uvijek je nakraju pobijedilo besparicu. Poznata aplikacija SETI@home svojevremeno se kao „čuvar ekrana“ ponudila ljudima diljem svijeta. Upravo je ona pokrenula i iznjedrila danas općepoznate i prihvaćene projekte tipa „građanin znanstvenik“ koji se mogu pohvaliti i s pravim znanstvenim rezultatima. SETI nastavlja potragu za vanzemaljskim civilizacijama, pitanje koje nam se ponekada u svijetlu raznih događanja nameće je; „Ima li inteligencije na Zemlji?“.

Radio-astronomija i SETI projekat

mmcc
0 #1 mmcc 20-11-2012 14:39
Dobar teks i informacija. Dobro je da imaju nastavak finansiranja (makar i preko donacija). Velika je tema ima li druge inteligencije u Svemiru. Velika koliko i pitanje N.Tumpića "ima li inteligencije na Zemlji". Ja se nadam da će se ljudska vrsta, kad-tad dozvati pameti.