polyakov219Rekorder neprekinuta boravka u svemiru umro u osamdesetoj godini

Valeri Vladimirovich Polyakov apsolutni je svjetski rekorder u trajanju neprekinuta boravka u svemiru, punih 437 dana proveo je na ruskoj (ex. Sovjetskoj) svemirskoj postaji MIR. Polyakov je rođen 27.04.1942., umro je 19.09.2022. u dobi od osamdeset godina. Dva je puta bio u svemiru.

Izabran je u Odred kozmonauta tijekom 1972. Na prvi let u svemir čekao je sve do 1988. Tada je na svemirskoj postaji MIR boravio 240 dana. Poletio s kolegama u svemirskom brodu Soyuz TM-6 a vratio se svemirskim brodom Soyuz TM-7.

Nekoliko godina kasnije, tijekom 1994.-1995. ponovo boravi na svemirskoj postaji MIR, ovog puta na najdužem neprekinutom boravku u svemiru ikada. Punih 437 dana trajao je rekordni, najduži let čovjeka svemirom svih vremena. Nema ni naznake da bi njegov rekord od prije gotovo tridesetak godina u dogledno vrijeme mogao biti prevaziđen. Poletio je Soyuzom TM-18 a vratio se Soyuzom TM-20. Ukupno vrijeme njegova boravka u svemiru (prvi i drugi let) iznosi 678 dana, gotovo pune dvije godine.

Njegova fotografija dok na prozoru svemirske postaje MIR gleda pristanak američkog raketoplana (!) postala je svojevrsna ikona suradnje u svemiru. Nakon svemirskih misija dužih od desetak dana svemirski letači po slijetanju na Zemlju odmah idu u specijalne nosiljke. Polyakov je nakon rekordnog boravka u svemiru inzistirao da sam prohoda nekoliko metara na Zemlji i u tome uspio. Time je dokazano kako bi čovjek nakon dugotrajnog puta i slijetanja na Mars bio sposoban samostalno hodati. Cijelog aktivnog rada kao kozmonaut bio je pod medicinskom paskom te predmet istraživanja ponašanja čovjekova tijela u bestežinskom stanju, degradacije za vrijeme boravka u svemiru te postupaka i treninga nakon slijetanja gdje se uvidjelo kako nije izgubio svoje sposobnosti.

Umirovljen je 1995. ali i nadalje aktivno radi diljem svijeta (Rusija, Francuska, Njemačka, SAD, Kanada..) na razumijevanju problematike utjecaja svemira na čovjeka i pripremi tehnologija koje će čovjeku trebati kad krene putovati i živjeti dalje od Zemlje.

Jednom se ženio, iza sebe ostavio je suprugu i jedno dijete. Bio je član velikog broja prestižnih organizacija diljem svijeta i poštovan od kolega kao izniman čovjek i stručnjak. Napisao je veći broj stručnih i znanstvenih članaka, nositelj najviših odlikovanja u Rusiji ali i izvan nje. Umro je u Moskvi, 19.rujna 2022.

polyakov MIR