Sunce

Neutrinska slika Sunca

kamiokande

Sunce je najmoćniji izvor neutrina u našoj okolini. Nuklearne reakcije fuzije u jezgru Sunca su izvor energije i svetla. Elektronski neutrini nastali ovom reakcijom nazivaju se solarni neutrini. Na Zemlju po jednom kvadratnom centimetru u jednoj sekundi padne oko 66 milijardi solarnih neutrina.

Sunčeva korona i mesečina nastala od svetlosti reflektovane od Zemlje

Sunce.ecl

Jedna od najzanimljivijih  pojava u toku totalnog pomračenja Sunca je svetlost Sunčeve unutrašnje korone. Tada se otkrivaju strukture i petlje užarene plazme i zakrivljene linije vidljive oko ivice Sunca koje nastaju pod dejstvom jakog magnetnog  polja, kao i slaba, bela svetlost koja se širi daleko u svemir, poznate kao Sunčeva spoljna korona. Ova se pojava može proučavati samo za vreme pomračenja Sunca, kada Mesečev disk u potpunosti prekrije Sunce, jer inače Sunčeva svetlost onemogućava njeno opažanje.

Koja sila usijava koronu Sunca

korona

Pisao nam naš čitalac Milan, pa kaže:

Pratim astronomski magazin i zanima me vaše mišljenje o sili koja dovodi do naglog ubrzanja čestica u koroni pa, normalno temperatura kao relativna kinetička energija raste čak i do nekoliko miliona stepeni C. Da li su za ovo odgovorne regionalna jaka polja ili je u pitanju neki drugi princip, pozdrav...

Za odgovor smo se obratili profesoru Draganu Gajiću sa niškog Prirodno-matematičkog fakulteta....

Svetski Dan Sunca

sds

Čovek se sve više okreće Suncu, postaje svestan njegovog značaja i nastoji da „osvetli“ fenomen svetlosti i koristi njegove potencijale. U poslednjih 20 godina saznali smo o Suncu više nego u poslednjih 2 000 godina.

Osnove (2)