Asteroidi

Bennu, asteroid koji 'pljucka' kamenje

b1Možeš li da zamisliš svet na kome možeš da se lansiraš u orbitu jednostavnim spuštanjem niz tobogan? Ne moraš da zamišljaš jer taj svet postoji i zove se Benu. Ovaj mali karbonatni asteroid je od 3. decembra 2018. predmet proučavanja Nasine sonde OSIRIS-REx, i već imamo prve rezultate.

Kako se spasti od udara asteroida

nasa to launch planetary defense mission 139553

...E sad dolazi interesantna stvar. Nasa i Evropska svemirska agencija imaju plan da naprave test i odbace jedan asteroid s njegove putanje specijalnom sondom koja putuje brzinom od 6 do 7 kilometara u sekundi. Njihova meta je zapravo dvostruki, tj. binarni asteroid 65803 Didymos prečnika oko 800 metara a koji se nalazi na 151 do 340 miliona kilometara daleko od Sunca i ne predstavlja opasnost za Zemlju, jer će u trenutku najbližeg prolaza pored naše planete biti udaljen nekih 11 miliona kilometara. Poređenja radi, od Zemlje do Meseca ima oko 384 000 kilometara u proseku....

Ultima Thule - Nekoliko činjenica uoči važnog sastanka

122318 ultima

Objekat Ultima Thule je postao poznat i popularan kada je izabran za sledeći cilj sonde New Horizons. Zadnjih meseci Nasa pokušava da skupi što više podatka o njemu kako bi predstojeći susret protekao u najboljem redu. Evo nekih zanimljivosti o Ultimi.

Da li je Oumuamua veštački objekat? - Dušan Mrđa

DM Andrevlje

Danas, nakon više nedelja od kako je Oumuamua uleteo u vidno polje zemaljskih teleskopa i zatim projurio oko Sunca velikom brzinom, o tom telu znamo mnogo više nego na samom početku, ali istovremeno znamo i mnogo manje, jer se nova pitanja otvaraju i nameću. Oumuamua i dalje zbunjuje naučnike. Neki su, u nedostatku drugog rešenja, pomislili da se možda radi o objektu veštačkog porekla. A to bi značilo… da smo na pragu milenijumskog otkrića

Vreme je za Vestu

Vesta karta

Vesta je četvrti po redu otkriveni asteroid. Nalazi se u glavnom asteroidnom pojasu koji leži između Marsa i Jupitera. U tom pojasu Vesta je drugi najmasivniji i drugi najveći objekat, posle Ceresa. Nepravilnog je oblika i njegov srednji prečnik iznosi 525 kilometara. Oko Sunca napravi jedan krug za 3,63 godine.

Asteroid 10201 Korado

korado asteroidNedavno smo objavili intervju M. Bracića sa Koradom Korlevićem, znamenitim hrvatskim astronomom i jednim od svetskih lidera među lovcima na asteroide. Korado se nalazi među dvadeset najuspešnijih otkrivača asteroida u svetu. U intervjuu je se pomenuo i asteroid koji nosi ime ovoga astronoma što je inače samo jedno u nizu značajnih priznanja koje je Korado primio.