Mars

Mars je nekada imao vodu, ali ne umemo da objasnimo – kako?

m4

(paradoks o stabilnosti vode na ranom Marsu)

Mars je postao najintenzivnije proučavana planeta u Sunčevom sistemu izuzev, naravno, Zemlje. Iako je u poslednjih 25 godina 25 misija bilo fokusirano na potragu za dokazima o prisustvu tečne vode na ranom Marsu, ostalo je nerešeno pitanje kako je voda uopšte mogla da postoji u uslovima atmosferskih uslova koji tamo vladaju. Sve što smo naučili o Marsu ukazuje da ledena Marsova klima ne bi mogla da održava stabilnu tečnu vodu kroz Marsovu istoriju.

Povremena jezera na Marsu

Hellas Planitia by the Viking orbitersOvo je Hellas Planitia, prostrana ravnica kružnog oblika u udarnom basenu Hellas na južnoj hemisferi Marsa. Basen je dubok 7152 metra, a širok 2300 kilometara. I naravno, suv je kao barut, jer na Marsu ono što ima od vode je zarobljeno u ledu ili duboko u podzemnim jezerima.

Na Marsu ponovo otkrivena voda

mars

Ne znam koji je ovo put da je na Marsu otkrivena voda, prestao sam da brojim još prošle decenije. Ali, da me ne shvatite pogrešno, vest svakako jeste važna, ma koliko da smo oguglali na Marsovu vodu. Samo, evo već se istopila. Pre neki dan je obišla planetu i nešto se više ne pominje.

Dobro, evo ukratko.

Novi dokazi o nastanjivosti Marsa

Mars tlo

Kako piše Astronomy Now ovih dana Nasa je objavila vest da je njen rover Curiosity pronašao nove dokaze o nastanjivosti Marsa u prošlosti. Radi se o sezonskim varijacijama prisustva metana u Marsovoj atmosferi, a ono što je u tome važno jeste da je metan najčešće posledica neke biološke aktivnosti. Bar je tako na našoj planeti.