TV Astronomija

Snimci, razni o astronomiji i sl.

Nauka 50: Voda

voda 1

Nauka 50: Voda

Može li se u kosmosu preživeti bez vode? Zašto je voda bitna za čoveka i sva živa bića na Zemlji? Koliko su ugroženi resursi pijaće vode u svetu?

Voda koju danas imamo na Zemlji je ista ona voda nastala degazacijom tla, nekoliko stotina miliona godina ranije. Voda koja je nestala u prostoru nadoknađena je istim geološkim procesima kao pri nastajanju okeana. Oko 70% Zemljine površine pokriveno je vodom. Sadašnje obale su tu gde jesu jer je velika količina vode zadržana u polarnom ledu i lednicima. Njihovim potpunim otapanjem nivo okeana bi se podigao za oko 80 metara.

Nauka u pokretu: Kvantna muzika

Kvantna muzika 1

Nauka u pokretu: Kvantna muzika

U kakvoj su vezi muzika i kvantna fizika, šta je to hibridni klavir i kako zvuči muzika atoma - odgoneta nova epizoda serijala "Nauka u pokretu". U nesvakidašnju naučno-umetničku avanturu konstruisanja prvog kvantnog instrumenta, te pisanja i izvođenja kompozicije novog muzičkog žanra upustili su se teorijski fizičari, inženjeri, programeri i umetnici iz Srbije, Danske, Slovenije, Velike Britanije i Holandije, sve do Singapura.

Cvet u obliku zvezde može pomoći da se otkrije planeta Zemljinog tipa

Planete 2

The flower-shaped starshade that might help us detect Earth-like planets

Jeremy Kasdin

Lovac na planete

Koristeći inovativne orbitalne instrumente, vazduhoplovni inženjer Jeremi Kasdin lovi najneuhvatljivije predmete univerzuma - potencijalno naseljive svetove.

VRT FIZIKE: Gde se svemir širi?

Sirenje 4

VRT FIZIKE: Gde se svemir širi?

„Često ljudi pitaju ako se svemir širi, gde se to širi“, kaže u desetoj epizodi naučnopopularnog video-serijala „Vrt fizike“ Tijana Radenković sa Instituta za fiziku u Beogradu, i objašnjava da ovo pitanje ima oslonac u našem intuitivnom načinu razmišljanja „Ako se nešto širi, to je uvek nauštrb nečeg drugog, širi se u nekom prostoru. Problem sa kosmosom je to što prostor i vreme ne postoje van njega tako da je to što se širi upravo univerzum i on se širi ni u šta“, kaže Radenkovićeva.

VRT FIZIKE: Gde rastu talenti

Talenti 3

VRT FIZIKE: Gde rastu talenti

Gosti: dr Marko Opačić i učesnici Evropske olimpijade iz fizike.

Gosti devete epizode video-serijala „Vrt fizike“ su đaci, učesnici Evropske olimpijade iz fizike, najprestižnijeg takmičenja za učenike srednjih škola uz Međunarodnu olimpijadu iz fizike, koji su ove godine, u vrlo specifičnim uslovima, osvojili pet medalja.

Razgovor sa Hararijem - autorom kultne knjige Sapijens: kratka istorija čovečanstva

Harari 3

3rd history - Tvrtko Jakovina and Prof. Yuval Noah Harari talking about Sapiens

Istoričar Tvrtko Jakovina razgovara sa Yuval Noah Hararijem, autorom kultne knjige Sapijens – kratka istorija čovečanstva.

Jupiter 4K

Jupiter 1

JUPITER 4K - 60fps

Spektakularne slike Jupitera snimljene NASA-inom svemirskom letelicom „Juno“. Snimljene su u ultra visokoj rezoluciji u 4K formatu, 60 frejmova u sekundi.

Juiter je najveća i najmoćnija planeta sunčevog sistema.

Kako je nastao Mesec? Nova teorija!

Sinestija 2

Where did the Moon come from? A new theory

Stewart

Sarah T. Stewart
Planetolog

Specijalista za sudare u Sunčevom sistemu.  Radila je kao profesorica na Harvardu. Stevart je najpoznatija po tome što predlaže novi model porekla Meseca, a posvećena je javnom dosegu planetarnih nauka.

"Sinestija nam pruža novi način rešavanja problema nastanka Meseca. Naša je pretpostavka da je Mesec oblikovan unutar ogromne, isparavajuće sinestije. Mesec je rastao zbog kiša od magme koje su se kondenzovale iz isparavanja stena. Mesečeva posebna veza sa Zemljom postoji zato što je Mesec nastao unutar Zemlje kada je Zemlja bila sinestija. Mesec je mogao da kruži unutar sinestije godinama, skriven od pogleda.

Posetite Veliku galaksiju u Andromedi (M31)

M31 3

Visiting Andromeda galaxy

Pored naše galaksije, Mlečnog puta, za nas je u mnogo čemu najvažnija Velika galaksija u Andromedi ili M31 po katalogu Šarla Mesijea. Ta galaksija nam je sused, najbliža od velikih galaksija, ona je objekat detaljnog ispitivanja, poslužila je za dokaz da pored naše, postoje i mnoge druge galaksije i da je svemir mnogo veći nego što se pretpostavljalo sve do tridesetih godina prošlog veka. Andromedina galaksija je po strukturi vrlo slična našoj galaksiji i proučavajući nju, astronomi dolaze do saznanja i o našoj galaksiji. Sem svega toga sudbina Mlečnog puta je da se kroz koju milijardu godina sudari sa njom. Ona nam hrli u susret 110 kilometara u sekundi. Može da se vidi i golim okom, kao bledunjava pegica u sazvežđu Andromeda.

Zavirite u M31.

Astrofotografija pomoću dobson teleskopa bez go-to sistema

Teleskop foto 4

Astrophotography using a 10 inch dobsonian telescope (without goto system) - Short exposures

Skywatcher dobson, 10 inča (25,4 cm), bez navođenja.
Fotoaparat: Canon EOS t6 (za objekte dubokog neba)