Nauka

Odnost prema liječnicama i liječnicima

Mandragora350

Ne bih se mogao sjećati, pričaša mi Vava i Rozika kako bijah bio beba stara šest mjeseci kad me zahvati bakterijska upala pluća. Svaki dan nakon tog smatram poklonjenim. Spasila me Vavina prijateljica i specijalistica infektologije koja je znala prepoznati hitnoću stanja bez puno pretraga. Zvala se dr. Petrak i sretao sam je cijelo svoje odrastanje. Kad sam upisivao fakultet, sasvim mirno mi je rekla da je medicinski poziv to što nosi u nazivu – poziv, ne samo posao. I da to ne odabireš olako.

Opširnije: Odnost prema liječnicama i liječnicima

Write comment (0 Comments)

Nauka i pseudonauka (34) Dva fronta traganja za istinom

MetafizikaVACrop

Voja Antoni Da li postoje stvari koje ne postoje

Dva fronta traganja za istinom

Od kada je čovek počeo da koristi razum, on neprekidno pokušava da odgonetne gde se nalazi, šta čini svet oko njega i kakva je njegova uloga u tom svetu. Postoje dva uporedna puta kojima pokušava da dođe do cilja: metafizički empirijski. I jedan i drugi stvorili su umni ljudi, podjednako željni znanja. Dok su jedni vekovima tragali za drevnim knjigama u kojima će pronaći rešenje klasičnog metafizičkog problema koliko anđela može da stane na vrh igle, drugi su gradili matematiku, astronomiju, informatiku i ostale nauke.

Opširnije: Nauka i pseudonauka (34) Dva fronta traganja za istinom

Write comment (1 Comment)

Nauka i pseudonauka (33) Koji je odgovor na sve ove paradokse?

Teorija “Mnogo svetova”

Ponuđen je veliki broj teorija koje bi mogle da razreše neke goruće paradokse koje je donela kvantna teorija. Kao najatraktivniju, pomenućemo teoriju koju je 1957. godine objavio Hju Everet (Hugh Everett)

Opširnije: Nauka i pseudonauka (33) Koji je odgovor na sve ove paradokse?

Write comment (2 Comments)