Posmatranja

Kako Venirijanci vide Zemlju

zemlja4inca

Da ste astronom na Veneri sigurno bi vas zanimalo kako se kroz teleskop vidi Zemlja. Uostalom, u proseku Zemlja je najbliža planeta Veneri i njihovo srednje rastojanje iznosi 41,4 miliona kilometara. Merkur je na drugom mestu sa srednjim rastojanjem od 50,3 miliona kilometara. Sem toga Merkur je i mnogo manja planeta od Zemlje.

Zvjezdane vedute – medvjedići na nebu

ADAristarh

Odlučio sam u Zvjezdanim vedutama krenuti s dva najpoznatija zviježđa. To su naravno Velika i Mala kola odnosno Veliki i Mali medvjed. Trudio sam se što bolje snimiti sve znamenitosti i zanimljivosti tih zviježđa. Uglavnom je sve proteklo kako sam i planirao. Izazov je bio snimiti dvojnu zvijezdu Alula Australis. Obično sam sve astrofotografije snimao tako da snimim hrpicu snimaka istog kadra i onda ih stackiram u jednu.

Kometa C/2020 T2 (Palomar)

Astronomski sumrak je bio poprilično obećavajući te večeri u nedelju 16. maja. Mladi Mesec je bio u zalasku a na zvezdanom nebu su se  jasno prikazala prolećna sazvežđa sa zvezdama sve do zvezda 5. magnitude iz mog dvorišta u predgrađu Zrenjanina.

Vreme je za Merkur - maj 2021

elongacija cropDanas je Merkur stigao u najveću, istočnu elongaciju, a to znači da je maksimalno udaljen od Sunca, razume se, posmatrano sa Zemlje. Zato što je blizu Suncu Merkur je težak za posmatranje jer se najčešće kupa u Sučevim zracima pa ga ne vidimo. Ali u pojedinim periodima kakav je ovaj o kome pričamo Merkur se dovoljno udalji od Sunca pa tada nastupa period kada ovu malu planetu možemo da vidimo.