Posmatranja

Kometa 88P/Howell i planetarna tura

88P Howell

Vedro nebo očišćeno laganom burom (8. oktobar 2020.), povoljno za traženje slabe kratkoperiodične komete. S obzirom da se po efemeridama kometa nalazila veoma nisko na jugozapadnom nebu u sazviježđu Zmijonoše oko 10° istočno od Antaresa i da je slabijeg sjaja, potražena je teleskopom Celestron Nexstar 8SE (203/2030 mm).

Mars u opoziciji - idealan za posmatranje

Mars oktobar 2020

Svakih 26 meseci Mars se tako postavi da se posmatran sa Zemlje nalazi tačno nasuprot Suncu. Takav položaj se zove opozicija (tj. opozicija Marsa prema Suncu) i to je odličan položaj za posmatranje nebeskih tela. Kada je u opoziciji telo izlazi na noćnom nebu uveče, a zalazi ujutro, tj. preko cele noći je sa nama. Kada je u takvom položaju onda nam je i vrlo blizu. Sem toga u opoziciji dati objekat se penje visoko na nebu pa ga posmatramo kroz tanje slojeve atmosfere.

Pronađite planete

Sve planete, izuzev Merkura, imate na ovoj slici. Tu je i planeta patuljak Pluton. Pokušajte da ih pronađete. Ako ne uspete idite na članak, stavite kursor na sliku i one će vam se ukazati.

NLO iznad Pule postao PLO

Npula jutro 20200726 043412

RegionalExpress otkriva pravu istinu o NLO iznad Pule

Godinama prijateljevam i surađujem s mojim dragim prijateljem Diegom Bosuscom, mnogima poznatijim kao PTICA iz kultnog benda KUD IDIJOTI. Istarski portal REGIONALEXPRESS.hr djelo je njega i kolege Dr. FRICA. Evo za naš, astronomski portal kako smo razriješili još jedan NLO slučaj;