Posmatranja

Noćas će Mesec pregaziti Uran

OkultacijaCropNoćas će Mesec pregaziti Uran i njegovu svitu satelita. Astronomskim rečnikom rečeno Mesec će da okultira planetu Uran, a usput i njegove satelite. Uran je dovoljno svetao da se može videti i golim okom, ali samo pod odličnim osmatračkim uslovima. U ovom slučaju sjaj Meseca će da zaseni dobar deo neba i zato pomenuti događaj posmatrajte dvogledom. Ili manjim teleskopom.

Baxter osmatrac65

Perzeidi - Vodič za opažanje zvijezda padalica

perzeidi radijant sky

posmatracMeteori su jako malena nebeska tijela koja se poput fine kućanske prašine nalaze posvuda po Sunčevom sustavu. I baš kao što, povremeno, prebrišemo prašinu kod kuće tako se i nebeska mehanika postarala da povremeno radi reda u svojem dvorištu. Susreti nebeske prašine, zvijezda padalica, meteora s planetama završavaju kobno po njih. Pričamo li o Zemlji, ulazak u visoke slojeve atmosfere upravo je to čišćenje, uz benefit da tada na noćnom nebu vidimo svjetleće tragove, zadnji dašak energije prije pretvorbe u ništavilo.

Letnji trougao

LT419Ovo je idealno doba u godini da i najveći astronomi–amateri i romantični ljubavnici nauče gde da gledaju noću (ovi prvi još i nekako, ali za ove druge to je samo retorički). Elem, na istočnom delu neba, u suton se vidi tzv. „Letnji trougao“. To nije nikakvo sazvežđe, već jedno vrlo markantno zvezdano obeležje, koje se sastoji od tri sjajne zvezde iz tri različita sazvežđa.