Šta znači akronim ELECTRA?

Akronim ELECTRA znači: Enhancing Long Evolution of Cosmos-inspired Tourist Regional Attraction, tj. Regionalne turističke atrakcije inspirisane kosmosom.

Kakav je to projekat ELECTRA?

mapaELECTRA detalj

ELECTRA je turistički projekat zasnovan na astronomiji koji se razvija u okviru Interreg-IPA programa prekogranične saradnje Mađarske i Srbije, a u pretežnom delu (85%) finansira ga Evropska unija.

Koje područje je obuhvaćeno projektom?

Županija Bač-Kiškun (Mađarska) i Autonomna pokrajina Vojvodina (Srbija).

Šta je cilj projekta ELECTRA?

Cilj projekta ELECTRA je korišćenje netaknutog potencijala regije Vojvodina/Bač-Kiškun koji se ogleda u kvalitetu noćnog neba, prirodnim rezervatima i kulturnom nasleđu i njihovom razvoju u nove turističke atrakcije ovog regiona.

Takođe cilj je i uspostavljanje dugoročnog razvoja turističke ponude putem astronomskih posmatranja i edukacijom na polju astronomije, što predstavlja inovativan pristup razvoju turističkih proizvoda na ovim prostorima.

Šta je to IPA?

(IPA: Instrument for Pre-Accession Assistance, Instrument za pretpristupnu pomoć), instrument Evropske unije pomoću kojeg se zemljama koje nameravaju da postanu članice Evropske putem različitih mera i programa olakšava prelaz iz statusa kandidata u status članice Evropske unije.

Glavni ciljevi programa IPA su jačanje demokratskih institucija, promovisanje i zaštita ljudskih prava i osnovnih sloboda uz veće poštovanje prava manjina, razvoj građanskog društva i regionalna i prekogranična saradnja.

Šta je to Interreg?

Interreg je serija od pet programa koji podstiče saradnju između regija u Evropskoj uniji, a koje finansira Evropski fond za regionalni razvoj.

U okviru programa učestvuju sve članice EU, Norveška, Švajcarska i Lihtenštajn, kao i 18 zemalja koje se graniče sa EU.

Koliko traje projekat ELECTRA?

Projekat traje 18 meseci, od 1. septembra 2021. do 1. marta 2023.

Ko finansira projekat?

85% Evropska unija, a 15% čine sopstvena sredstva učesnika.

Ko su učesnici?

Projekat ELECTRA realizuju dva partnera. Sa mađarske strane to je Fondacija astronomske opservatorije iz Baje i to kao glavni korisnik projekta.

Sa srpske strane nosilac projekta je Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu a u saradnji sa astronomskim društvima: „Novi Sad“, „Lira“ i „Kosmos“ iz Novog Sada i astronosko društvo „Univerezum“ iz Bačke Palanke.

Kako da stupim u kontakt sa timom ELECTRA?

Koordinator i supervizor projekta Kristina Bikit-Šreder, +38121/459368, Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.