pdf

koraci-ka-mesecu

Od sredine šezdesetih pa do sredine sedamdesetih izvedeno je 65 sletanja na Mesec (10 samo u 1971.), ali nakon „Lune 24“ 1976. godine – sve je iznenada zamrlo. Sovjeti su se okrenuli Veneri i svojim svemirskim stanicama, a Amerikanci Marsu, „Skylabu“ i šatlovima. Tek u martu 1990. Mesec su posetili Japanci – prvi put posle skoro 15 godina. Kako je sve to počelo?

Sovjetski lunarni program je imao 20 uspešnih misija i postigao je mnoge lunarne rekorde: prva sonda koja je pala na Mesec, prvi prelet i fotografisanje nama nevidljive strane Meseca, prvo meko sletanje na površinu, prvi lunarni orbiter, prva sonda koja je kružila oko Meseca i vratila se na Zemlju ... Sovjeti su proizveli dve serije robotskih sondi za Mesec: Луна (24 lunarne misije), i Зонд (5 lunarnih misija). Prozborimo danas nešto bliže o tim slavnim sondama.

Dakle, sovjetski program istraživanja Meseca pomoću automatskih međuplanetnih stanica (AMS) bio je podeljen u nekoliko etapa. Pri tome su same AMS bile uslovno podeljene na stanice prve, druge i treće generacije.

Preuzmite ceo tekst u PDF verziji