4. avgust. 2011.

univerzum

ADN_animation96 – Procenat univerzuma koji je sačinjen od nepoznatih komponenti: veruje se da je 23% sačinjeno od nama nerazumljive tamne materije, za koju znamo samo na osnovu gravitacionih dejstava sa drugom materijom, a 73% je sačinjeno od tamne energije, potpuno enigmatskog entiteta, koji izgleda da igra važnu ulogu u širenju kosmosa. Na običnu materiju, koja tvori atome poznatih objekata kao što su zvezde i vidljivi delovi galaksija, otpada samo 4 procenta kosmosa.

12.500 – Prosečan broj gena u ljudskom genomu čija funkcija nam još nije poznata. Po čini približno 50% ukupnog broja ljudskih proteinskih gena. A geni su samo 2% ukupnog genoma. Ostali delovi služe za regulaciju aktiviranja gena, ali šta je tu korisno a šta je „đubre“ ostaje misterija za sada. Oko 3,5 procenata našeg genoma sadrži nekodirani DNK koji delimo sa miševima i pacovima ali čiju funkciju ne razumemo.

5.000.000 – Procenjeni broj neopisanih vrsta na našoj planeti; taj broj bi mogao da iznosi i 50 miliona. Samo oko 1,9 miliona vrsta ima svoja naučna imena. Ogroman broj bakterija, insekata i bića iz morskih dubina ostala su neispitana. Veruje se da je današnji broj vrsta manji od 1 procenta svih koje su ikada živele na Zemlji.

mozak85.000.000.000 – Procenjeni broj ćelija u ljudskom mozgu a koji nisu neuroni. Oni čine manje od 50% svih moždanih ćelija. Naučnici su tek nedavno počeli da prave katalog funkcija preostalih ćelija, poznatih kao glia. One možda stvaraju bitni izolacioni materijal za neurone, poznat kao mielin; vare i čiste mrtve ćelije u mozgu; i pomažu stvaranju i održavanju veznih tačaka između neurona i ostalih ćelija.

BROJEVI: Nepoznati, od DNK do moždanih ćelija