JWSTzvezde 1

Srednji infracrveni pogled na stubove stvaranja NASA/ESA/CSA svemirskog teleskopa Džejms Veb deluje jezivo. Hiljade zvezda koje postoje u ovom regionu nestaju iz vidokruga - a naizgled beskrajni slojevi gasa i prašine postaju središnji deo.

Detekcija prašine pomoću Vebovog srednjeg infracrvenog instrumenta (MIRI) je izuzetno važna - prašina je glavni sastojak za formiranje zvezda. Mnoge zvezde se aktivno formiraju u ovim gustim plavo-sivim stubovima. Kada se u ovim regionima formiraju čvorovi gasa i prašine sa dovoljnom masom, oni počinju da se urušavaju pod sopstvenom gravitacijom, polako se zagrevaju i na kraju formiraju nove zvezde.

U ovom MIRI prikazu mogu se identifikovati dve vrste zvezda. Zvezde na kraju debelih, prašnjavih stubova nedavno su erodirale većinu udaljenijeg materijala koji ih okružuje, ali se mogu videti u srednjem infracrvenom svetlu jer su još uvek okružene ogrtačima prašine. Nasuprot tome, plavi tonovi označavaju zvezde koje su starije i koje su izbacile većinu svog gasa i prašine.

• gost1 said More