2011, suosnivač Microsofta®, milijarder Paul Allen je stvorio i finansirao jedan izuzetno zanimljiv kosmički projekat. Cilj je bio lansiranje satelita iz aviona, ideja koja nije bila posebno nova, ali Alen je želeo da konceptualno ode korak dalje i predložio je da se za taj zadatak upotrebi najveći avion na svetu. Budući da je najsloženiji deo vazdušnog lansirnog sistema koji je sadržavao veliku raketu bio transport iste, Alenov avion je trebalo da ima dva trupa, što bi omogućavalo postavljanje rakete između njih. Alen je bio poslednji internet-milijarder koji je podlegao modi da bude kosmički patron, jer su to pre njega učinili Elon Musk ('SpaceX') i Jeff Bezos ('Blue Origin'). Nažalost, za razliku od ove dvojice, Alenovi kosmički snovi nikad nisu bili previše ambiciozni.
Titulu najdugovječnijih rovera u Sunčevom sustavu nesumnjivo nose NASAini točkaši Spirit i Opportunity (MER A i MER B). Lansirani u ljeto 2003. na Mars su prispjeli početkom 2004. Inženjerski tim garantirao je operativnost od najmanje 90 radnih dana na Marsu.
Pre nekoliko dana izraelska organizacija SpaceIL je iz Tel Aviva avionom poslala privatno proizveden Mesečev lender nazvan 'Beresheet'u Cape Canaveral odakle će za manje od mesec dala biti lansiran raketom 'Falcon 9'. Lender, koji će biti samo jedan od tri korisna tereta u misiji, putovaće dva meseca ka Mesecu da bi u aprilu sleteo u Mare Serentitas.
Nema takvih majstora u kosmosu kakvi su Japanci! Njihove misije su, kako se kaže kod nas, ekstraordinarne! Do sada sam obradio sve velike japanske međuplanetne misije i toplo preporučujem te tekstove svakom ko se loži na takve teme. Posvećenost njihovih inženjera cilju i odbijanje da priznaju poraz čak i kad zbog kvarova i havarija šanse na uspeh misije padnu ispod svake granice, zapanjujući su. Mnoge podvige koje izvodi JAXA, ne može danas (a ni sutra) da ponovi nijedna agencija na svetu. Šta spremaju novo?
Početkom maja, 'Oppy'je završio istraživanje Allendeai okrenuo se ka nekim tabularnim stenama. Zaustavio se nad stenom La Joya radi dubinskim analizama. Uprkos povremenom proklizavanju, rover je nastavio da pokazuje svoji ustraživačku narav. 'Vozilo se dobro ponaša i trenutno se kreće po nagibu od oko 24 stepena,' pričao je Bellutta krajem meseca. 'U poslednje vreme smo vozili uglavnom poprečnim padinama s roverom nagnutim na levo a okrenutim na jug. Vozilo je vrlo stabilno. Čini se da je zalepljen za put kao neki Porše.'