Zvezde

Otkriće ugljenika oko mladih galaksija

20191216 fujimoto alma cii hst header 1

Radio teleskop Atakama veliki milimetarsko/submilimetarski niz (ALMA) detektovao je gigantske oblake gasovitog ugljenika u prečniku većem od 30 000 svetlosnih godina oko mladih galaksija. Ovo je prva potvrda da su se atomi ugljenika, nastali u zvezdama u ranom univerzumu proširili dalje od galaksija. Nijedna teorijska studija nije predvidela ugljenik oko rastućih galaksija, što dovodi u pitanje naše trenutno razumevanje evolucije kosmosa.

Novi podaci o bliskim susjedima

najblize zvijezde 15ly smPetnaest svjetlosnih godina uokolo Sunca

Nema ni par stoljeca otkako smo shvatili da su zvijezde dalje nego što smo mislili, puno dalje. Od iskrica i vatrica na nebu preko pukotina na platnu nebeskog svoda i raznih slonova, kornjača i sve druge sile navodnih objašnjenja do moderne znanosti o zvijezdama dug je put.

Šta će biti kada Betelgez eksplodira

betelgezBetelgez, crveni džin, prikazan na snimku Svemirskog teleskopa Habla udaljen je oko 500 svetlosnih godina i nalazi se u sazvežđu Orion. Očekuje se da će ova ogromna zvezda uskoro završiti svoj život kao supernova i normalno je da se pitamo da li će efekti takve eksplozije predstavljati problem za život na Zemlji.