Zvezde

JWST snimio zvezdu Earendel

JWSTEarendel

Od kad je Svemirski teleskop Habl snimio najstariju i najdalju do sada poznatu zvezdu Earendel početkom godine, sa nestrpljenjem smo čekali da istu zvezdu snimi i novi Svemirski teleskop Džejms Veb. I to se ovog leta deilo. desilo. I naučnici su se odmah bacili u analize i tumačenja i evo šta su zaključili.

Misterija zvezde Mizar

Druga

Mizar je od davnina poznata zvezda. Arapi su joj dali ime i ono se sačuvalo do današnjeg dana. Uvek je na neki način dovođena u vezu sa susednom zvezdom Alkor i obe su oduvek služile za proveru vida. Ako pored Mizara vidite i Alkor – imate dobar i oštar vid.

Nastanak zvezda

Stubovi175Transformacija gasa u zvezde, odnosno formiranje zvezda, određuje strukturu i evoluciju galaksije, a na kraju ovaj proces je bitan za nastajanje i razvijanje planetarnih sistema. S toga je od esencijalnog značaja poznavanje mehanizam rađanja zvezda. Formiranje zvezda odvija se u jezgrima oblaka molekularnog gasa. S

Čuvene zvezde

Zvezdano nebo 1

Zvezde su nebeska tela koja emituju sopstvenu svetlost, u stanju su plazme (tj. visoko jonizovanog gasa na visokoj temperaturi), sastoje se najviše od vodonika i helijuma, a zatim i od drugih elemenata u znatno manjoj količini. U središtima zvezda pod ogromnim pritiscima ogromna i je i temperatura (10 i više miliona stepeni). Takvi uslovi dovode do termonuklearnih reakcija i konačno do stvaranja energije koja se izliva u prostor.

Da li bi sve zvezde poznatog kosmosa mogle da se naguraju u Mlečni put?

1DDCROP

Ovo je jedno od 'onih' pitanja o kojima neki vole da razbijaju glavu, tipa 'koliko anđela može da stane na vrh igle' i slično. Priznajem, i ja sam bio u toj fazi ali sam je prevazišao, najviše pričajući sa ocem a kasnije čitanjem SF knjiga a još kasnije i ozbiljnije literature. Zato povremeno napišem ponešto i na te teme.