VRT FIZIKE: Dinamika mržnje U drugoj epizodi naučnopopularnog video-serijala dr Marija Mitrović Dankulov sa Instituta za fiziku u Beogradu govori o tome kako se se fizika i istraživački metodi razvijeni za proučavanje kolektivnih fenomena u termodinamici mogu primeniti u posmatranju ponašanja na društvenim mrežama. Gošća epizode pod nazivom „Dinamika mržnje“ govori o tome kako se šire emocije na društvenim mrežama, kako nastaju, prerastaju u lavine i umiru, kao i zašto su velikim delom na društvenim mrežama negativne. „Širenje emocija može da se desi veoma brzo. Jedan mali događaj može da izazove čitavu lavinu i nažalost ne možemo da predvidimo kolika će ona biti“, kaže dr Marija Mitrović Dankulov i dodaje da fizičari za takav sistem kažu da se nalazi u stanju samoorganizovane kritičnosti, a najčešće se relaksira kroz čitav niz „lavina“. Poznati primer sistema koji fizičari opisuju kao samoorganizovano kritičan je i kada dodajemo zrno po zrno peska na jednu gomilu. „Kada njen nagib pređe neki kritični prag, ona dolazi do relaksacije i broj zrna peska koji otpadne sa gomile ima neku distribuciju koju viđamo i u socijalnim sistemima“, objašnjava dr Marija Mitrović Dankulov detaljnije. Veliku ulogu u širenju informacija i sadržaja putem društvenih mreža igra i okolina, a dr Marija Mitrović Dankulov kaže da od toga kako smo neku temu predstavili zavisi kako će je okolina doživljavati, ali smo isto tako i mi pod uticajem svoje okoline. |
|
|
To bi mogle da bilu Izuzetne iznenadjujuce "lavine" sa konstalacionim preokretima I aranzirane iz manjih centara moci I kao takve onda one odgovaraju analogiji "kriticnih prirodnih procesa" a sto je izuzetno retko.
Sve ostalo lici na pesmu koju publika prihvata pod potsticajem sou-biznis pevaca. Onda te i takve "lavine" su u osnovu navike i to sto se redovno radi iz zadovoljstva I ne moze da se nazove "kriticni procesom prirodne katastrofe"
To je onda neka redovna navika privida katastrofe monotonog procesa redovnosti, a jedna rec koja povlaci mase za sobom moze da bude plasirana ili neplasirana od programatora, a njegov je najvazniji zadatak da zadrzi za sebe ekskluzivno pravo njenog plasmana, ako nikako drugacije ono jacinom svojeg glasa..