Jedna od najvažnijih kamera Svemirskog teleskopa Habl se pokvarila. To se dogodilo u četvrtak, 28. februara kada je tokom rutinske kompjuterske procedure uočena softverska greška i to, najverovatnije zato što softver aparata nije ispravno učitan. Tim inženjera i softverskih stručnjaka sada proučava problem i pokušava da utvrdi njegov uzrok kako bi ga potom otklonio.

hst r

Međutim, Svemirski teleskop Habl je i pored ovog kvara i dalje operativan te je nastavio da  obavlja svoj posao, jer se na njemu nalaze još tri naučna instrumenta koji su u ispravnom stanju i koji rade bez problema.

Ovo, naravno, nije prvi put da se, sada već uveliko vremešni, teleskop suočava sa problemima. Spisak kvarova ove svemirske opservatorije je poduži, ali su ih timovi stručnjaka, a ponekad i astronauta do sada uspešno rešavali te on i posle gotovo 29 godina službe obavlja svoje zadatke.

Hablova napredna kamera za istraživanje je instrument vidljivog svetla koja je snimila neke od najčuvenijih fotografija. Ta kamera je na teleskop priključena 2002. tokom misije remonta teleskopa, ali se 2007. pokvarila usled problema sa napajanjem. Popravljena je dve godine kasnije.

I to su samo neke od nevolja koje su ovaj teleskop snašle u novije vreme. Hablov teleskop je problemima bio izložen još od samog svog početka, još od vremena kada je postojao samo kao gruba skica na stolu. Ali, svi ti problemi uspešno su, bar do sada, rešavani i Svemirski teleskop Habl je vremenom postao najdragoceniji teleskop u kosmosu, teleskop koji je neslućeno proširio granice našeg poznavanja univerzuma. I to je svakako teleskop koji je svojim veličanstvenim snimcima znatno doprineo popularnosti astronomije širom sveta.

m8