U brezovoj šumi Zvezdanog grada tokom januara/februara 2017. četiri posade sastavljene od kosmonauta "Roskomosa", NASA-e i ESA-e (uključujući dve američke astronautkinje i jednog instruktora Centra za pripremu kosmonauta), obavile su zimske treninge za slučaj povratka iz kosmosa u snečnim šumskim uslovima.

Posade su provele po dva dana i jednu noć u šumi. U ovogodišnjim zimskim pripremama učestvovale su sledeće posade:

• Anton Škaplerov (RKA), Aleksandar Gerst (ESA/Nemačka) i Dčenet Eps (NASA)
  • Oleg Kononjenko (RKA), David Sen-Žak (CSA/Kanada) i Serina Onon-Čanselor (NASA)
  • Nikolaj Tihonov (RKA), Nik Hejg (NASA) i Igor Pereverzev (instruktor CPK)
  • Sergej Prokopjev (RKA), Oleg Artemjev (RKA) i Endrju Fostel (NASA).

Prve dve posade će leteti u kosmos u maju i novembru 2018, dok je za sada jedino izvesno da je Fostel uvršten u ekipu koja treba da leti u martu 2018.

Svaka od ekipa je obavila sledeće operacije:

1. Izlazak iz broda koji je "sleteo" usred guste šume

2. Navlačenje toplotnih kostima

3. Paljenje vatre, zagrevanje hrane i topljenje snega za pijaću vodu

4. Pravljenje šatora od padobrana kosmičkog broda

5. Radio-komunikacije sa prihvatnom ekipom

6. Signalizacija svetlećim raketama

7. Noćenje u šatoru

8. Uvežbavanje evakuacije jednog člana posade koji je povredio nogu.

Evo nekoliko fotografija ovogodišnjih zimskih priprema budućih posada MKS koje su objavljene na sajtu Centra za pripremu kosmonauta (CPK), 59799771001
63909472521 63930925231
63975863571 IMG 97272

Na prva dva snimka vide se (l-d) Sen-Žak, Kononjenko i Čanselerova, odmah po izlasku iz aparata za povratak kosmičkog broda "Sajuz" i kako prave šator.

Na sledeće dve fotografije su Tihonov i Hejg sa drvetom za pravljenje šatora i Tihonov koji svetlećom raketom signalizira mesto spuštanja.

Na poslednjoj fotografiji, Prokopjev (levo) i Fostel dok vuku "povredjenog" Artemjeva na improvizovanim sankama.

Zimske pripreme su tradicionalne za sve sovjetsko/rusko/medjunarodne posade. Na leto, tokom jula planirane su letnje pripreme spuštanja na vodenu površinu koje se obavljaju na jezeru koje se, kao i ova šuma, nalazi pored Zvezdanog grada.