Odred ruskih kosmonauta proširen je sa osam kandidata koji su 10. avgusta predstavljeni javnosti.  Među kandidatima nema žena.

Polovina kandidata su vojni piloti, a druga polovina inženjeri. Oni na jesen započinju osnovnu obuku u Centru za pripremu kosmonauta (CPK) koja traje oko dve godine. Posle toga polažu ispite i ukoliko ih polože dobiće status kosmonauta-istraživača.

rk1

Grupa ruskih kosmonauta 208. (l-d) - Borisov, Gorbunov, Mikajev, Grebjonkin, Platonov, Peskov, Zubricki i Prokopjev

Novi kandidati za ruske kosmonaute su:

• Konstantin Sergejevič Borisov (rođen 1984.)
  • Aleksandar Vladimirovič Gorbunov (1990.)
  • Aleksandar Sergejevič Grebjonkin (1982.)
  • Aleksej Vitaljevič Zubricki (1992.)
  • Sergej Nikolajevič Mikajev (1986.)
  • Kiril Aleksandrovič Peskov (1990.)
  • Oleg Vladimirovič Platonov (1986.) i
  • Jevgenij Valerjevič Prokopjev (1986.).

Shodno davnoj praksi, nova grupa kosmonauta će u anale Odreda kosmonauta CPK-a biti zabeležena kao “Grupa-2018.”

Složeni proces izbor novih kandidata za kosmonaute od kojih će neko možda postati i prvi Rus na Mesecu, započeo je marta 2017. Prema rečima načelnika CPK-a Pavela Vlasova, ukupno je primljeno 420 molbi, uključujući 87 od žena. U sledeći ciklus provera  pozvano je 103 ljudi (11 žena), ali, na žalost ni jedna kandidatkinja nije na kraju uspela da prođe kroz finalne provere. Zanimljivo, među kandidatkinjama je bilo i nekoliko saradnica Instituta biomedinskih problema (IBMP) koje su učestvovale u eksperimentima simulacije letova žena na Mesec u uslovima duboke izolacije. U IBMP-u su inače obavljena medicinska ispitivanja kandidata.

Starosna granica kandidata u vreme podnošenja molbe je iznosila 35 godina, obavezno je bilo akademsko obrazovanje, dobro poznavanje kosmičke tehnike i rada na kompjuterima, stabilno psihološko stanje, uz obavezno znanje engleskog jezika.

Tako je  Odred  kosmonauta CPK-a povećan na 33 ( 25-oro su  kosmonauti,  a osmorica kandidati). Dvanaestoro kosmonauta još nije letelo u kosmos, uključujući i jedinu aktivnu rusku kosmonautkinju Anu Kikinu. Takođe, u RKK “Energija” su još uvek aktivna dva veterana-kosmonauta Aleksandar Kaleri i Pavel Vinogradov, tako da Rusija ukupno ima 35-oro kosmonauta i kandidata.

Ukoliko sve ide po planu, novi ruski kosmonauti mogu da očekuju da prvi put krenu u kosmos za nekih 6-8 godina, u vreme početka korišćenja novog kosmičkog broda “Federacija”. Oni će leteti na MKS, ukoliko se partneri dogovore da produže let stanice posle 2024, a ako ne, njihova destinacija može biti ruska orbitalna stanica. Konačno, kako je “Federacija” planirana za letove do Meseca, možda će upravo neko od ovih kandidata biti u posadama koje leteti ka Mesecu.

Evo kraćih biografija kandidata za buduće kosmonaute:

Konstantin Borisov(34) je iz Smolenska. Oženjen je, bez dece.  Diplomirao je ekonomiju, a ima dve magistrature – iz oblasti sistemskih analiza  i sistema obezbeđenja životnih uslova letećih aparata. Radio je u nekoliko privatnih kompanija uglavnom u sferama inovacija i kontrole kvaliteta biznisa.

Aleksandar Gorbunov(28) je iz Železnogorska. Nije oženjen. Diplomirao je na MAI-u kosmičke aparate i potisne raketne blokove. Radio je RKK “Energija”.

Aleksandar Grebjonkin(36) je iz Kemerovske oblasti, otac troje dece. Završio je Vojni avijacioni inženjerski institut (na katedri za radio-elektronske aparate aviona) i Moskovski tehnički univerzitet za veze i informatiku. Radio je kao radio-inženjer pri vojnim remontnim jedinicama.

Aleksej Zubricki (26) je iz Zaporožja (Ukrajina). Nije oženjen. Bio je vojni pilot na Krimu i u oblastima Rostova i Krasnodara.

Sergej Mikajev(32) je iz Irkutska, otac dvoje dece. Vojni je pilot, ima čin majora.

Kirili Peskov (28) je iz Kizila, nije oženjen. Vazduhoplovni inženjer. Radio je u dvema vazduhoplovnim kompanijama kao drugi pilot aviona “Boing-757”.

Jevgenij Prokopjev (32) je iz Sverdlovska, oženjen, ima jednog sina. Radio je kao inženjer u RKK “Energija”.

Oleg Platonov (32) je iz Čeljabinska, oženjen, ima jednog sina. Vojni pilot, major po činu.