Napomena:
Ovaj rad je objavljen u okviru akcije „Na tebi je da otkriješ svemir". Radovi iz te akcije ne podležu recenziji AM i mogu da odstupaju od ostnovnih stavova AM.

Dokaza o postojanju inteligentnog života u Univerzumu za sada nema zato smatram da treba zauzeti stav na nivou Ujedinjenih Nacija da je čovek (homosapijens) jedino inteligentno biće u univerzumu dok se nedokaže suprotno i shodno tome čovek preuzima prava i obavezekako prema planeti zemlji i životu na njoj tako i prema svim nebeskim telima i životima u univerzumu. Posle odredjenog perioda i naučno tehnološkog razvoja i intelektualnog nivoa doneti USTAV UNIVERZUMA i po njemu se ponašali kako sadašnje tako i buduće generacije. Zakoračivši u atomsko doba čovek je preuzeo od prirode upravljanje evolucijonim tokom čovečanstva. U prošlosti našu planetu su zadesili značajni dogadjaji i njima je upravljala priroda tako da je čovek na neki način bio zaštićen i uspeo da opstane do danas, ali početkom 21 veka čovek i njegove moći postaju najveći i najznačajniji dogadjaj i on počinje da odredjuje tok evolucije. Opasnosti i izazovi pred kojim se nalazi čovečanstvo su mnogobrojni počev od pada meteora , asteroida, klimatskih promena, mutiranih i novih virusa i na kraju i sam čovek je najveća pretnja samom sebi i njegovom opstanku. Zato smatram da je upravo sada pravi ako ne i jedini trenutak donošenja *USTAVA UNIVERZUMA* i na taj način krenuti u susret opasnostima i izazovima i mišljenja sam da to nije zadatak jednog čoveka jedne države i nacije to je zadatak svih nas. Zamislimo jedan naučni skup u budućnosti gde bi se konstatovalo da je čovečanstvo pre mnogo godina donelo Ustav Univerzuma i na taj način obezbedio opstanak čovečanstva i da je pisanje ovog Ustava upravo glas budućnosti. Ustav bi sastavile najumnije glave planete Zemlje i važio bi kako na planeti Zemlji tako i u Univerzumu i donet bi bio na nivou Ujedinjenih Nacija. Najbitnije odredbe bi se odnosile na kontroli naučnih dostignuća i njihovim moćima a koje bi evidentno predstavljale opasnost , prava i obaveze država prema prirodi i njenog očuvanja. Ustav bi omogućio stvaranje i finansiranje jednog prostora ili mini države gde bi živeli naučnici i čiji bi jedini zadatak bio očuvanje čovečanstva u najsirem smislu. *USTAV UNIVERZUMA* postako bi na razmišljanje o prirodi njenoj stvarnoj vrednosti poštovanju njenih zakona i prilagoditi naše zakone njima a ne suprotno , našoj odgovornosti prema nama samima i budućim generacijama. Zbog nepoznavanja razloga našeg postojanja a koji je sigurno veoma značajan ta činjenica predstavlja samo dodatni razlog za brigu prema nama samima planeti Zemlji i Univerzumu, jer je to verovatno put koji vodi ka nekoj neverovatno beskonačno maloj verovatnoći dogadjaja u budućnosti kao što je u prošlosti veliki ili mali dogadjaj doveo do našeg postojanja. Ustav Univerzuma bi postavio nove standarde pogotovo imajući u vidu razne religije i razmišljanja ljudi sluzio bi kao ujedinitelj pozitivnih razmišljanja i vrednosti i bio dokaz da je čovečanstvo u 21 veku zakoračilo u budućnost.

Dragiša Jocić