Širom sveta povodom smrti Stiven Hokinga oglašavaju se javne ličnosti, a evo šta o ovom velikom naučnike misle neki domaći naučnici:

Hoking
Seven Hawking

Stojkovic 86

Prof. dr Dejan Stojković
SUNY at Buffalo
Department of Physics

Steven Hawking  me je svojim knjigama inspirisao jos dok sam bio u srednjoj skoli, i nastavio da to cini svojim naucnim radovima do danasnjih dana. Svoj poslednji rad objavio je pre svega par meseci. On je doslovce pokrenuo oblast Hawking-ovog zracenja iz crne rupe, i u vezi sa tim formulisao cuveni "paradoks gubitka informacije" koji ni do danas nije razresen. Nesumljivo impozantan ucinak u jednoj karijeri.

gajic 93

Prof. dr DraganGajić
PMF, Niš

Odlaskom Hokinga nije nestao simbol savremene civilzacije prepoznatljiv u njegovom ranjivom telu i blistavo, snažnom umu.  Milioni, možda i milijarde ljudi njega su poistovećivali sa pojmom naučnika, lucidnog zanesenjaka koji je umeo da nam, mimo šume Ričijevih tenzora, Kristofelovih simbola, čudnih geodezijskih linija koji se sreću u njegovim radovima, pokaže finu suštinu prirode. Njegova jednostavna objašnjenja  komplikovanih stanja materije doprinela su da hiljade, stotine hiljada mladih ljudi odluči da se bavi kosmologijom, astrofizikom, fizikom uopšte. To je, možda, njegov najveći doprinos razvoju moderne nauke.

MMilosevic

Dr Milan Milošević
PMF, Niš

Na dan kada je širom sveta obeležavan dan broja pi i rođendan Alberta Ajnšatjna, svet je izgubio jednog od najpoznatijih teorijskih fizičara i popularizatora fizike. Generacije budućih teorijskih fizičara upoznavale su prve pojmove o kosmologiji iz jasne i zanimljive Hokingove "Kratke povesti vremena", istraživanja mnogih teorijskih fizičara inspirisana su mnogobrojnim revolucionarnim Hokingovim idejama o crnim rupama i nastanku svemira. Ostavio je još jedan razlog da 14. mart postane još poznatiji dan nauke i puno inspiracije i zadataka budućim generacijama fizičara.

filipovic 78p

Prof. dr Miroslav Filipović
Western Sydnei University

A šta reći! On je jedan od onih koji pomeraju granice. On je jedan od onih za koje se zapitamo: Koje sve to uspeo! On je jedan od onih koji i kad pogreše – pogreše to tako da se svet promeni na bolje! Na kraju, on je jedan od onih koje istorija i nauka sigurno neće zaboraviti!.

Prof. Filipović je za Science Alert izjavio i ovo:

„Stiven Hokihg će ostati upamćen kao jedan od najvećih umova našeg vremena. Njegove ideje su oblikovale pravac kosmologije i teorijske fizike. Tokom svog izvanrednog  života on je svima pokazao da snaga uma može da nadjača sve fizičke izazove.“

mmijic

Prof. dr Milan Mijić
California State University, Los Angeles

Stiven Hoking je u toku svog dugog radnog veka decenijama dominirao i usmeravao teorijski rad o relativnosti, crnim rupama, i kosmologiji vrlo ranog svemira (članak prof. Mijića o Stivenu Hokingu možete pročitati ovde).

DusanMrdja 136