dorijano mohorovic H202DV lansiranje 2

Nesuđeni kozmonaut ronio svim morima svijeta

Dorijano Mohorović, Čovjek u pravom i punom smislu te riječi iznenada je preminuo u nedjelju 17. prosinca 2023. godine u Zagrebu. Profesionalni dubinski aquanaut tijekom svojih pet desetljeća aktivnog života obišao je gotovo stotinu država svijeta, susreo se oči u oči s dnom svih mora i oceana. Pomalo samozatajan za širu javnost, nama koji smo ga poznavali, družili se s njime, radili na zajedničkim projektima, prijateljevali znan je kao iskren, pošten, moralan i nadasve profesionalan Čovjek.

Često je govorio kako je želio otići u svemir, postati kozmonaut. Shvativši da to neće biti moguće nije se odrekao zaštitnog odijela. Kozmonautski skafander zamijenio je aquanautskim i vidio morske svemire diljem našeg planeta. Nama u Istarskom svemirskom programu bio je jedan od probrane nekolicine ključnih ljudi. Miran, staložen i uvijek je davao sve od sebe.

Ideje i planovi kojima je hranio učenike, nedavno je po tko zna koji put posjetio Industrijsko-obrtničku školu Pulai susreo se s mladim, učeničkim timom, ostaju živjeti. Njegov zarazni osmijeh i entuzijazam davao je snagu i onda kada se činilo da stvari neće ići planiranim tijekom.

Nestvaran je njegov prerani odlazak. U nekoliko navrata tijekom proteklog tjedna sastali smo se i čuli te pravili nove planove o satelitima i raznim vrstama upravljivih multifunkcionalnih robota. Zadnje dvije-tri godine svojim radom osiguravao je svima nama sigurne bušotine, platforme... Dorijano je bio naš čovjek na prvoj liniji opskrbe energentima! Znate ono kad pričamo o ekologiji ili samo odvrnemo ventil plina, Dorijano nam je s svojim timovima to osiguravao! Njegov je posao bio pod paskom veoma povjerljivih informacija. Čak ni nama u najužem timu nije pričao detalje svog posla. Bio je pravi, pravcati profesionalac. Napisao je kao autor ili koautor nekoliko knjiga o aeronautici i astronautici. Prijateljevao je s prevažnim ljudima diljem svijeta iz ove branše, cijenjen i poštovan.

Kad je povremeno izranjao iz mora, njegove su misli, ideje i pogled bili usmjereni ka nebu. Desetak naših i njegovih letjelica u bliskom svemiru i dvije letjelice u pravom svemiru nose njegov veliki pečat!

Dorijano, život si proveo ispod razine mora. Prijatelji kojima si se okružio, koji su te poštivali, cijenili danas ne mogu povjerovati da te nema. Nastaviti ćemo raditi na planovima koje si i sam umnogome  zacrtao i stvarao. Sada si tamo negdje u svemiru gdje si oduvijek želio biti. Naše će letjelice biti sigurnije, znamo da ćeš paziti na njih i ponekad, kad ustreba, pogurnuti ih malčice prema uspjehu.

dorijano mohorovic H202DV

Izgubili smo troje ključnih ljudi u i oko AU Vidulini, Istarskog svemirskog programa, tijekom zadnje dvije godine. Danijel Vuković, Anđelko Glivar i sada Dorijano Mohorović. Mi ne možemo sakriti tugu i bol vašim odlaskom.

Osobno i u ime nevelike ekipe kojoj si bio ravnopravan član, kao tvoj veliki i bliski prijatelj, u zadnjim riječima ovog javnog oproštaja od tebe neću napisati; „laka ti zemlja”. Atomi tvog ovozemaljskog tijela za samo nekoliko eona vremena postati će zvijezda ili planet ili neka druga bića. Tvoj duh, vedrina, osmijeh i profesionalnost Velikog Čovjeka živjeti će s nama. Fališ nam ovdje iako znam da sada napokon putuješ Kozmosom onako kako si za ovozemaljskog života sanjao.

Snovi, ostavio si nam velike snove prijatelju! Hvala Dorijano.

Marino Tumpić i tim