LogoU prostorijama Gradske čitaonice 20. aprila 2024. svečano su dodijeljenje diplome za dvadeset pet polaznika Škole astronomije koju je organizovalo  Astronomsko društvo “Sirijus”.

Kako iz ovog Društva navode godine ne igraju ulogu u egzaktnoj nauci, pa su tako najmlađi polaznici ovogodišnje Škole astronomije učenici trećeg razreda.

0 02 05 6a767f10b621243117a11

– Bilo je veoma zanimljivo. Naučili smo dosta novih stvari iz oblasti astronomije međutim vrijeme nas nije poslužilo ali svakako većina nas smo sada članovi društva “Sirijus” tako da ćemo imati priliku da gledamo nebeska tijela – rekla je Maja Ris Došen, jedna od učenica Škole astronomije.

Nastavni program u trajanju od mjesec dana obuhvatao je oblasti: Zemlja i nebo, astronomska sredstva, Sunce i Sunčev sistem, Zvjezdana astronomija i daleki svemir, kao i  praktičnu nastavu i rad sa teleskopom.

Kako navode iz ovog Društva svakako imaju u planu da organizuju ako ne ove, onda sigurno naredne godine četvrtu po redu Školu astronomije.

0 02 05 8d2b5632060c3a580

– Ove godine imali smo 33 polaznika od kojih je 25 uspješno završilo školu s tim da je riječ o 14 maloljetnih učenika i 11 punoljetnih lica koji su mahom akademski obrazovani građani. Unazad tri godine smo dobili i podršku od Gradske uprave pa se nadamo da ćemo riješiti problem prostorija kao i  da će vremenom Prijedor dobiti astronomski opservatorij kako bismo bili jedinstveni u Republici Srpskoj – rekao je Rajko Lekanić, predsjednik Astronomskog društva “Sirijus” Prijedor. Danijela Dodoš je izrazila veliko zadovoljstvo ispred Gradske uprave što postoji veliko interesovanje građana za ovakav tip škole.

– U našem gradu za astronomiju postoji jedno veliko interesovanje i iz tog razloga grad Prijedor je prepoznao značaj postojanja Astronomskog društva “Sirijus”. Sve ono što ovi vrijedni ljudi rade mi zaista od srca podržavamo. U narednom periodu mi ćemo im poželjeti mnogo ovakvih škola i što više polaznika sa ovakvim diplomama, a svakako grad Prijedor je tu uz njih – navela je Dodoševa.

Astronomsko društvo “Sirijus” je osnovano 2015. godine i od tada ovo je treća po redu Škola astronomije koju je  organizovalo  ovo Društvo.

Renata Š.Novaković/Kozarski