U Istraživačkoj stanici Petnica nedavno je pušten u rad Belov eksperiment kojim je pre 50 godine potvrđena ispravnost kvantne mehanike.

isp

Laboratorija za fiziku i elektroniku u Petnici je bogatija za jednu veoma vrednu eksperimentalnu postavku na kojoj polaznici svih programa u Petnici, studenti postdiplomci iz regiona, ali i sve škole koje dovode svoje sekcije mogu da vide kako funkcioniše svet kvantne mehanike, veoma zanimljive oblast fizike.

isp1
  isp2
  isp3

„Petnica je oduvek pokušavala da obezbedi donacijama i poklonima ekskluzivnu opremu ili eksperimente, koju je teško bilo videi negde drugde u ovom delu Evrope. Zato smo osamdesetih bili ogledni centar za rad na najmodernijim personalnim računarima, kada ih nije bilo po kućama. Raduje me da smo u ovoj godini jubileja ovog eksperimenta uspeli da mladim ljudima koji dolaze u Petnicu omogućimo da rade na ovoj opremi, a samim tim i da im omogućimo da razumeju kako funkcioniše svet oko nas.“ – kaže Vigor Majić, direktor Istraživačke stanice Petnica.

Donator ove vredne naučne opreme je Boris Vukobrat naš ugledni biznismen iz Francuske. On je odlučio da svojim gestom pomogne mlade generacije budućih naučnika.

Belov eksperiment je prvo postavljen kao misaoni eksperiment 1964. godine. Džon Bel je tada osmislio eksperiment čiji su se rezultati suprotstavili oponentnim teorijama kvantne mehanike. Osam godina kasnije, 1972. godine, eksperiment je i postavljen i konačno je potvrdio Belova očekivanja – da kvantna mehanika dobro opisuje svet oko nas.

Ovakva donacija gospodina Vukobrata vraća nadu da postoje pojedinci koji bi zarad budućeg razvoja svog naroda bio spreman da uloži u obrazovanje onih koji su njegova budućnost. Polaznici petničkih obrazovnih programa, studenti koji dolaze u Petnicu, i školske sekcije, će sada imati priliku da praktično vide kako pojave u kvantnoj mehanici i prirodi funkcionišu. I sve to u Srbiji.