Cygnus Loop Nebula

Fotografija dole  je još jedan prilog nepresušnoj galeriji zadivljujućih formi nebeskih objekata. To je ostatak eksplozije supernove koja se dogodila pre između 5000 i 8000 godina. Zove se Cygnus Loop Nebula a od nas je udaljena 1500 svetlosnih godina. U vreme kada je svetelost koju danas vidimo potekla ka nama Atila hunski zvani Bič Božji harao je Evropom i sukobljavao se sa Istočnim i Zapadnim rimskim carstvom, a u Britaniji vladao je legendarni kralj Artur.

Eksplozija supernove koja je napravila ovu divnu šaru bila je toliko snažna da se videla i golim okom.

Cygnus Loop se nalazi u sazvežđu Cygnus i emisiona je maglina (emituje zračenje, za razliku od tamnih maglina koje samo reflektuju svetlost obližnjih zvezda).

kartaCLN

Ono što je za astrofotografe važno jeste da ta maglina sadrži niz drugi interesantnih objekata. Od njih najponztili su Western Veil i Eastern Veil nebula koje su izazov i provokacija za astrofotografe.

Zapadna Veil maglina (NGC 6960) je zapadni deo ovog ostatka supernove. Ponekad se njena NGC oznaka koristi za identifikaciju cele Veil magline.

Cygnus Loop Labeled

Tu su i  NGC 6992, i NGC 6995 i IC 1340, tri blještavo sjajna područja u Zapadnom Veilu, zatim  Pickering's Triangle na suprotnoj strani magline. To područje je već dosta bleđe a ime nosi po direktoru Harvardkse opservatorije Edwardu Charlesu Pickeringu – mada je područje otkrila i fotografisala 1904 Williamina Fleming.

NGC 6974 and NGC 6979 su dva sjajna čvorišta