Prvi živi stvorovi koji su otišli u svemir sigurno je bila kolonija bakterija, nenamerno lansirana prvom raketom koja je dodirnula svemir. Računa se da svemir počinje na visini od 100 kilometara od površine naše planete pa sve što makar malo premaši tu visinu – letelo je u svemir. Pošto bakterija ima svuda verovatno ih je bilo i na mnogim elementima svake od prvih letelica koje su bile lansirane daleko, na visinu od preko 100 kilometara.

svemir zemlja

Ali 1947. godine raketom V2 američki naučnici su svesno poslali u svemir voćne mušice. Naučnike je interesovalo kako se živi organizmi ponašaju u uslovima nulte gravitacije, kako podnose velika ubrzanja itd. o svemu tome nije se znalo gotovo ništa i sve je trebalo dobro ispitati pre nego što i čovek odleti u kosmos.

11. juna 1948. u svemir je poslan i prvi majmun. Zvao se Albert i to je bio prvi majmun u svemiru do tada. Lansiran je iz SAD raketom V2.

Ali sve su to bili suborbitalni letovi (to je ono kada letelica dosegne svemir pa se odmah i vrti na zemlju, bez obletanja planete). Prva životinja koja je zaista orbitirala oko planete bila je keruša Lajka, lansirana 3. novembra 1957. godine Sovjetskom letelicom Sputnjik 2. Ali priča o Lajki je posebno tužna i o tom pasiću ćemo nešto više pričati drugi put.

Posle Lajke u svemir leti još desetak pasa sve dok konačno, 12. aprila 1961. u svemir nije poleteo i prvi čovek. Bio je to Jurij Gagarin.

Inače u svemir su i kasnije letele mnoge životinje: majmuni, šimpanze, pacovi, žabe, pauci, mačke čak kornjače. I danas na Međunarodnoj svemirskoj stanici borave kojekakvi jednostavni organizmi u okviru brojnih medicinskih i bioloških eksperimenata koji se tamo izvode.