NASA je objavila da će prvi let privatnog kosmičkog broda “Dragon v2” kompanije SpaceX sa astronautima biti obavljen juna 2019.

dragon

To će biti prva kosmička misija američkih astronauta koja će započeti lansiranjem sa teritorije SAD od penzionisanja spejs šatla 2011. Od tada, američki astronauti (i astronauti iz kosmičkih agencija partnera NASA-e) lete u kosmos na ruskim kosmičkim brodovima “Sajuz”.

“Dragon” će sa dvočlanom posadom biti spojen sa Međunarodnom kosmičkom stanicom (MKS). Posle dvonedeljnog eksperimentalnog leta, “Dragon” će se vratiti na talase Atlantskog okeana. U budućnosti, pored Atlantskog okeana, SpaceX planira da rezerviše zonu za spuštanje “Dragona” u Meksičkom zalivu udaljenu od 25km do 200km od obale SAD. Ova zona će se koristiti za hitne slučajeve, ukoliko “Dragon” mora vanredno da se odvoji od MKS-a i hitno vrati na Zemlju.

Dva meseca posle “Dragona”, avgusta 2019. u kosmos će biti lansiran još jedan privatni kosmički brod sa ljudskom posadom. To je CST-100 “Starlajner” (Starliner) kompanije “Boing” (Boeing), tako da ćemo sledeće godine imati nesvakidašnju priliku – da vidimo premijerne letove dva privatna kosmička broda!

Početak korišćenja privatnih brodova za prevoz američkih astronauta do MKS je nekoliko puta odlagan. Sada, NASA planira da svakog meseca izveštava kako teku pripreme za njihova prva lansiranja. To su novi kosmički brodovi, tako da timovi inženjera moraju da odradi još mnogo toga pre nego “Dragon” i “Starlajner” budu spremni za bezbedne letove.

Kompanija SpaceX će obaviti prvi eksperimentalni let “Dragona” bez posade u januaru 2019. Kao nosač planirana je raketa “Falkon 9” koja je, takođe razvijena u kompaniji Ilona Maska. Dva meseca kasnije, marta 2019. planiran je prvi let “Starlajnera”, takođe bez astronauta. Njegov lanser je raketa-nosač “Atlas V” kompanije ULA koja operiše pod okriljem “Boinga” i “Lokid Martina”.

spacex dragon v2 by emigepa d8wvbi3

Na duže staze, NASA planira da misije svojih i astronauta iz zemalja koje učestvuju u programu MKS obavlja privatnim brodovima. Misije će trajati do šest meseci. Pored “Dragona” i “Starlajnera” stari ruski brodovi “Sajuz MS” će nastaviti da se koriste za prevoz kosmonauta do MKS. U zavisnosti od budućih planova, moguće je da povremeno američki astronauti lete na “Sajuzima” a ruski kosmonauti na privatnim brodovima.

Prvi let astronauta na privatnom kosmičkom brodu "Dragon" planiran aprila 2019.