Božić, Isusovo rođenje i zvijezda repatica

Ma kakav bio naš odnos ili stav prema Bibliji i onome što je u njoj zapisano, priča o Isusovom rođenju, sjajnoj zvijezdi repatici koja je pastirima, kraljevima i narodu navijestila taj događaj, nije nas mimoišao.

bozic 2017 B

Astronomi, povijesničari ali i ne samo oni tražili su Betlehemsku zvijezdu. Iznenadna pojava markantne nebeske pojave (događaja) nije mogla proći nezapaženo u povijesnim spisima.

No stvar nije tako jednostavna. Problemi počinju još i prije početka potrage. Je li Isus bio stvarna ličnost? Ako je točan datum i godina njegova rođenja i nisu poznati. Religijski su zapisi oprečni. Vratimo se na Betlehemsku zvijezdu, što je ona? Uvriježeno je mišljenje kako se radilo o raskošnoj kometi na nebu. No vrijedni i pedantni promatrači iz Kine, Arabije, Rimskog carstva u to vrijeme nisu ništa takvog zabilježili! Moguće da se radilo o eksploziji supernove zvijezde čiji je sjaj tijekom kratkog vremena bio iznimno markantan na nebu?! No ni o tome nema zapisa te i ta mogućnost otpada. Danas smo u tehnološkoj mogućnosti provjeravati nebeske objekte i „vratiti vrijeme“ odnosno znati točno što se s njima događalo u prošlosti – nema takvog događaja. Možda se radilo o okultaciji (prekrivanju) Jupitera Mjesecom 17. aprila 6. P.N.E. u zviježđu Ovna koji je simbol Judeje. Simbolika bi odgovarala no ne i vrijeme tijekom dana kada se to dogodilo. U deset sati prije podne zvijezde se ne vide! Nadalje, markantne su i rijetke konjunkcije sjajnih planeta (bliski prividni susret na nebu). Jedna takva konjunkcija Venere i Jupitera dogodila se 17. juna 2. P.N.E. Postoji još niz sličnih nebeskih događanja i pojava no nijedan od njih nije „baš toliko“ markantan da bi bio prepoznat kao nepobitan dan naviještenja rođenja Isusovog. Pa ipak, što se to moglo na nebu iznad današnjeg Bliskog istoka dogoditi a da izbjegne pažljivom oku i zapisu starih astronoma i kroničara? Čini se kako bi jedan od prihvatljivih odgovora na to pitanje bio kako je noćno nebo poput snažne munje rasvijetlila pojava vatrene kugle (meteor čiji sjaj može biti i veći od sjaja punog Mjeseca). Takav događaj ostaje upamćen u sjećanjima očevidaca, pojava je lokalnog karaktera i vidljiva u krugu od dvjestotinjak kilometara pri vedrom vremenu a istovremeno bi ona izbjegla pogledima i olovkama vrijednih ondašnjih  bilježnika nebeskih događanja.

Kako god bilo, danas je Badnjak. Ma koje god boje i oblika bila vaša zvijezda vodilja ostavite (bar danas i sutra) brige i probleme i uživajte sa Vašim najmilijima pod zvijezdanim nebom Božića..