Vanzemaljski

Razgovor o vanzemaljskom životu na Youtube kanal

VZkonf

U subotu 25. jula 2020.

u 20 sati

Na Youtube kanalu

Sa astrobiologom prof. dr Draganom Gajićem sa niškog PMF

....To je u najkraćem istorija života. Ono što nas sve interesuje da li je takav put bio neminovan, da li je život morao da nastana, kao i da li je inteligentni život logična pojava u svemiru. I to ne samo ovde kod nas nego bilo gde u tom beskonačnom prostranstvu.

Razgovor o životu sa astrobiologom, prof. D. Gajićem

DG240

O vanzemaljskom životu razgovaramo da profesorom Draganom Gajićem koji na niškom Prirodno-matematičkom fakultetu predaje astro-nauke, pa tako i astrobiologiju. Ima li vanzemaljskog života, ako ga ima na kom je stepenu svog razvoja, kada ćemo imati pouzdane podatke o takvom životu....?

Skeptični nevernik

alien-KrsticU mladosti sam čvrsto verovao da život postoji i negde drugde u svemiru, ali sad sam skeptičan. Ustvari, sad mislim da života nema nigde drugde, ali me istovremeno strašno uzbuđuje i sama pomisao da ga možda ipak ima.

Kosmički mikrobi

vanzemaljacNAUČNA FANTAZIJA ILI NEPOTVRĐENA ISTINA

Nauka već dugi niz godina pokušava da odgovori na pitanje da li i kakav oblik vanzemaljskog života postoji. Pre nego se i krenulo sa razmatranjem postojanja viših životnih formi, naučnici su se, poprilično, samouvereno okrenuli potrazi za mikrobiološkim elementima u svemiru. Iz dosadašnjih analiza se čini da je gotovo sasvim izvesno da mikrobi „tamo gore“ postoje i da je samo pitanje dana kada će se to potvrditi i kada ćemo postati svesni činjenice da „nismo sami“ već da delimo hladni svemir sa sićušnim rezidentima.

Osam milijardi nastanjivih planeta!

nastanjivazona

Jedan od velikih doprinosa Svemirskog teleskopa Kepler boljem razumevanju sveta vansolarnih planeta jeste i preciznija, a i pouzdanija procena broja zemljolikih planeta u Sunčevoj okolini, a i šire, u čitavoj galaksiji. Izlazi da u našoj galaksiji od pet zvezda sličnih Suncu bar jedna ima planetu veličine Zemlje i to u zoni pogodnoj za život.