Nada ili propast za Čovječanstvo

iss prikaz 12

Ratovi na Zemlji eonska su konstanta, bilo ih je, ima ih i biti će ih i nadalje. Neki su kratkotrajni neki dugotrajni, navodno ima ih „civiliziranih“ a i onih „neciviliziranih“. Borbe i osvajanja, tuga i bol prate našu vrstu valjda od samih početaka bitstvovanja humanoidnih stvorenja na planeti. Zapadni svijet, kojemu i mi sami pripadamo, svoje blagostanje uvelike duguje upravo ratovima i osvajanjima. Naše polemiziranje o brizi za čovjeka na vrlo je tanašnim staklenim nožicama. Istrijebili smo stvorenja poput nas na čitavim kontinentima samo kako bi se domogli njihovih bogatstava, ratujući pri tome i sami jedni protiv drugih. A onda nam ratovanje na zemlji, moru i zraku nije bilo dovoljno pa smo bitke i oruđa preselili u svemir. Ali..

U svemiru smo ubrzo spoznali da smo premali pod zvijezdama. Prevedeno; u početku svemirske ere nismo bili tehnički sposobni za ratovanje u svemiru te je UN 1962. osnovao Odbor za mirno korištenje svemira. Iste godine SSSR predlaže nacrt Deklaracije o temeljnim načelima kojime bi se uredile aktivnosti država pri istraživanju i korištenju svemira u miroljubive svrhe. SAD i neke zapadne zemlje ispočetka nisu odobravale taj dokument da bi ga na kraju uz razgovore ipak shvatile i prihvatile. Opća skupština UNa ovu je Deklaraciju usvojila Rezolucijom 1962/XVIII na dan 13.12.1963.

Obzirom Deklaracije nisu obvezujuće nekoliko godina kasnije (27.01.1967.) SSSR, SAD i Velika Britanija potpisali su Sporazum o svemiru. Njime su definirana pravila igre, prava i obveze ljudi i artefakata u svemiru. Više od stotinu država pridružilo se, potpisalo i usvojilo ovaj dokument koji se još naziva i Ugovor o svemiru koji ima ukupno sedamnaest članaka te predstavlja temelj nove pravne grane koju nazivamo; Međunarodno svemirsko pravo. Skica dokumenta preuzeta je iz Ugovora o Antartiku (1959.) koji je i danas pravi vanzemaljski svijet za zemljane, dalek, nedostupan i opasan.

istra iz svemira NOC 04

Stanje na terenu u međuvremenu se promijenilo. Rakete su postale sofisticiranije, znanje široko rasprostranjeno diljem svijeta, svemirske tehnologije dostupne su velikom broju ljudi i organizacija. Vojna tehnologija i uređaji čine najveći dio mase koja je podignuta u svemir. Aktualno popularni Starlink namijenjen za blagodati civilnog stanovništva u naravi je potpuna vojna skalamerija..

Jedino što nam je od miroljubivog svemira ostalo su LJUDI. A oni se raznih nacionalnosti nalaze i sada, u ovom trenutku, u svemirskoj nastambi koju nazivamo ISS. Ratovima i medijskim ofenzivama usprkos, Oni (ljudi) u svemiru i nadalje normalno rade, surađuju, druže se upućeni jedni na druge. Stoga možda se šansa za našu vrstu krije upravo u svemiru. Tom Marshburn (NASA) izjavio je kako se na ISSu odnosi usljed aktualnih događanja u Ukrajini nisu promijenili. „Imamo više od nekoliko desetljeća suradnje sa međunarodnim partnerima i ruskim kolegama. Jedno od najvećih nasljeđa ISSa upravo je to što živimo zajedno, radimo zajedno, oslanjamo se jedni na druge jer jedino tako možemo opstati. Naš je zajednički život i rad na ISSu produktivan i jako ugodan.“

Međuvremenu ovozemaljskih stradavanja i mnoštva sukoba diljem svijeta usprkos u sveMiru je mir, uvažavanje i poštovanje. Tamo se sada zajedno nalaze ruski kozmonauti; Oleg Artemjev, Sergej Korsakov i Denis Matvejev, američki astronauti; Kjell Lindgren, Bob Hines, Jessica Watkins te italijanska astronautkinja Samantha Cristoforetti. Tko zna možda nas svemir nauči pameti ili podigne ljestvicu naših najodvratnijih krvavih očiju, samo da gore podignemo strahote koje će to omogućiti!?

bojno polje svemir