akcija3sh
Napomena:
Ovaj rad je objavljen u okviru akcije „Na tebi je da otkriješ svemir". Radovi iz te akcije ne podležu recenziji AM i mogu da odstupaju od ostnovnih stavova AM.

U akciji Počni da otkrivaš svemir, koja je sprovedena i u O.Š "Milutin Smiljković" Vinarce, Leskovac a na inicijativu profesora fizike Dragana Dimića, uzela su učešća sva odeljenja 6, 7, 8. i jedan učenik 5. razreda.

Akcija se sastojala u pisanju radova (prozni radovi i pesme), na časovima dodatne nastave, a zbog težnje i ostalih učenika koji nisu pohadjali dodatnu nastavu, akcija je nastavljena i na časovima utvrdjivanja gradiva. Napominjem da je učenicima dato 20 minuta da napišu svoje radove, dok im je napomenuto pre toga da kući razmisle o tome šta će pisati.

fotografija-0010 fotografija-0017 fotografija-0015

Pisali su i pojedinačno i u grupama, uz opuštenu atmosferu i prateće projekcije filma o vasioni, kako bi dobili dodatnu inspiraciju. Akcija se izvodila u fizičkom kabinetu, koji je nažalost, bar za sada, opremljen jednim video bimom (vlasništvo škole) i lap topa ( vlasništvo profesora Dragana Dimića).

Nažalost ova škola je jedna od retkih u Leskovcu koja nema informatički kabinet i internet. Zbog toga su i radovi ove dece pisani iskljucivo na osnovu znanja iz astronomije koje su stekli na obaveznim i časovima dodatne nastave.

fotografija-0013 fotografija-0009 fotografija-0014

Poslao sam, samo nekoliko, po mojoj proceni, najboljih radova, medjutim i ostali radovi su bili zanimljivi i zaslužuju pohvalu. Veoma je bitno da su deca ovu akciju jednodušno podržala i na njoj puno toga o astronomiji naučila. Nadam se da će bar neko od te mnogobrojne dece tokom daljeg školovanja naći sebe u domenu prirodnih nauka, a iskreno se nadam fizike, astrofizike i astronomije i tako doprineti da ove prirodne nauke ne studiraju samo pojedinci, entuzijasti kojih je danas veoma malo u Srbiji.

Sada navodim spisak ove simpatične i meni drage dece sa kojima provodim veoma lepe trenutke na casovima fizike :

8. razred:

Ana Milovanović, Sofija Dimitrijević, Aleksandra Stojković, Svetlana Zuvić, Marija Trajković, Milan Mitić, Tanja Stefanović, Ilić Tamara.

7.razred :

Aleksandar Stefanović, Pešić Stefan, Aleksandra Mitić, Dikić Marija, Ana Kosić, Aleksandra Jovanović, Marko Kostić, Barbara Novković, Brankica Stojković, Stefan Jovanović, Stefan Stojanović, Saša Tasić.

6.razred :

Jasmina Kocić, Jasmina Stojilković, Aleksandra Ilić, Jovana Dimitrijević, Marijana Kostić, Maja Jovanović, Dejan Dimitrijević, Dimitrije Stojanović.

5.razred :

Milica Kostići, Andjelina Stojiljković (napomena : fizika se ne predaje u 5.  razredu)

Oni koji nisu napisali razred su :

Jovana Jović, Jovana Ilić, Lazar Bogatinović, Perić Ivan, Milica Trajković, Mirjana Mitrović, Nikola Stevanović, Miloš Kostadinović, Milan Stoilković, i Aleksandar Kostić.

Napomena : poznato je iz kojih su razreda, ali ovo je ipak, izmedju ostalog, i nešto više od igre , pa namerno izostavljamo njihove razrede, mada u ovoj igri znanja to i nije toliko bitno.

Ja, kao njihov profesor, pohvaljujem sve koji su uzeli učešce u ovoj divnoj akciji koja je od velikog značaja za popularizaciju astronomije i uopšte fizike.

Prof. Dragan Dimić