Astronautika: misije

pdf

Lansiranje teretnog broda „Прогресс MC-02“
(„Со
юз-2.1a“)

Ruska državna korporacija Роскосмос lansirala je 31. marta 2016. u 16:23:58 UTC automatski teretni brod MS-02 (№432), odn. 63P po NASA klasifikaciji, sa rampe Broj 6 (ПУ-6, 17П32-6) Zone 31 kosmodroma Bajkonur. „Прогресс MС-02“ je u Ekspediciji 47 odneo na Međunarodnu orbitnu stanicu (ISS) teret težine 2.436 kg, uključujući i nanosatelit ТПУ 120 „Томск“ koji će biti lansiran sa stanice. Početna orbita je imala dimenzije 261×267 km i nagib 51,66°.

lansiranje

Ovo je bilo već četvrto lansiranje rakete „Союз“ u 2016. godini – sva su izvršena u roku kražem od mesec dana – a drugo verzije „Сoюза-2.1a“. Bilo je to 8. rusko lansiranje ove godine a 22. ukupno u svetu (36%). Spajanje „Прогресса-MС-02“ sa stražnjim portom modula „Звезда“ uspešno je izvedeno 3. aprila u 01:00 po Griniču.

'ПРОГРЕСС МС-02'

„Прогресс МС-02“ („modernizovani sistemi“) je bespilotni teretni brod težine 7.285 kg napravljen u ruskoj kompaniji РKK „Энергия“ za državnu korporaciju Роскосмос. Novu seriju „MС“ odlikuje korišćenje pozicionog navigacionog sistema ГЛОНАСС, novi telemetrijski sistem „Квант-В“, novi digitalizovani TV sistem, novi sistem za spajanje putem radara „Курс-НА“, novi senzori ugaonog ubrzanja БДУС-3A, novi sistem farova sa LED-diodama СФОК, novi slojevi zaštitnog materijala protiv meteoroida, i novi kontejneri (4 kom.) na spoljnjem delu broda radi postavljanja u orbitu maksimalno 24 mala satelita poznata kao CubeSats (dimenzija do 10 cm). Neka od unapređenja na seriji „Прогресс-МС“ primenjivaće se i na novoj porodici brodova „Союз-MС“ sa ljudskom posadom.

56 Preuzmite e-knjigu u PDF formatu