Astronautika: misije

nasalive

InSight je robotizovan lender namenjen istraživanju unutrašnjosti Marsa. Lansiran je 5. maja ove godine, a na cilj treba da stigne - danas, 26. novembra.

O ovoj misiji:

Letelica je skoro dodirnula susednu planetu, a u ovom momentu pitamo se da li će i vrlo delikatna operacija, sletanja na Mars, proteći kako je planirano.

Ovde možete pratiti sletanje misije InSight (početak u 20 sati):

Naučnici su razmatrali 22 mesta i na kraju su se odlučili za ravno područje Elysium Planitia. To je široka ravnica na ekvatoru, južno od vulkanskog područja Elisium gde su smešteni vulkani Albor Tholus i Hecates Tholus. Ali to područje je prilično prostrano, a planirana zona sletanja je znatno uža. Ona ima ovalni oblik širine 27 i dužine 130 kilometara.

pia13573 16

Nakon uspešnog lansiranja misije sada sledi iščekivanje u vezi sletanja lendera. Posle toga dolazi na red provera instrumenata, što opet unosi dozu neizvesnosti u čitav poduhvat, a ako i to prođe dobro, onda sledi ono zbog čega je InSight i poslan na Mars: kopanje, analiza, slanje materijala, analize… dakle, ako sve krene dobro očekujemo u sledeće dve zemaljske godine nove rezultate sa Marsa.

134 MarsLandingSites InSight