Astronautika: misije

Bezos i ekipa uspješno otišli do svemira i natrag

blueO polijetanje

blueO 3 izlazak iz kapsule copy

blue slijetanje copy

blueO 3 izlazak iz kapsule copy

blueO 4 slavlje copy

Jeff Bezos, Mark Bezos, Wally Funk i Oliver Daemen uspješno su danas, 20.07.2021. raketom New Shepard otišli preko Karmanove granice a potom sretno prizemljili nedaleko West Texas Launch Site.

Od danas, Blue Origin je postao dio čovjekove povijesti.

Raketa Blue Origin-a ponjela je u svemir četvero putnika. Prije leta imali su status običnog, normalnog, čovjeka a nakon što je kapsula sa njima prešla visinu od 100.000m (Karmanova granica svemira) dobili su status astronauta. Petnaest ispitnih letova rakete New Shepard i kapsule obavljeno je tijekom proteklih godina kako bi se dostigao potreban nivo sigurnosti i udobnosti leta za prve a uskoro i sve naredne astronaute-amatere, spremne da za desetak minuta leta izdvoje nemala financijska sredstva.

Prije samo nekoliko dana sličan poduhvat ali na drugačijoj inženjerskoj platformi izveo je Virgin Galactic (Richard Branson). Oba privatnika, i Branson i Bezos nisu propustili priliku da osobno sjednu na prvi let njihovih letjelica i time posvjedoče da su njihovi svemirski programi sigurni za turiste koji već vremena čekaju na svoj red ka bestežinskom stanju i pogledu na zakrivljeni obzor planeta.

Upitan nije li rizično letjeti u svemir, Bezos je odgovorio; Uvijek postoji rizik, suborbitalni letovi na koje smo danas uspješno krenuli maksimalno su sigurni, ipak sigurnije je ukoliko sjedite doma u dnevnom boravku.

Sa Jeffom poletio je i njegov brat Mark a u posadi letjelice nalazio se danas najmlađi astronaut na svijetu, osamnaestogodišnji Oliver Daemen te najstariji/a astronaut/tkinja Wally Funk (82) nekad profesionalna pilotkinja i žena koja nije dobila zeleno svjetlo u NASAi prije nekoliko desetljeća za let u svemir.

Tehnički gledano, raketa, kapsula, padobrani, spasilački timovi, pjenušac po slijetanju za posadu...sve je prošlo kao podmazano. Svaka čast Bezosu a posebice njegovim timovima znanstvenika i tehničara koji su ovime krenuli na novo putovanje čovjeka. Svemir je tu, na vratima, za sve nas..