Astronautika: misije

Iranski svemirski programU jednoj rečenici sadržana je informacija o novom vremenu u svjetskoj astronautici. Usprkos ranijim omalovažavanjima i pokušajima diskreditacije Iranskog svemirskog programa, naročito od strane amerikanaca, sada je jasno vidljivo kako ova mnogoljudna islamska zemlja ima i može koristiti svemirsku tehnologiju. Svega nekoliko zemalja na svijetu posjeduje mogućnost izrade, lansiranja i korišćenja vlastitih svemirskih letjelica. To je dosad uspjelo samo Rusiji, SAD, Francuskoj, Japanu, Kini, Velikoj Britaniji, Indiji i Izraelu!

Lansiranje je obavljeno na tridesetu godišnjicu obilježavanja Islamske revolucije. Na nacionalnoj televiziji tamošnji je predsjednik Mahmoud Ahmadinejad izjavio kako je ovo važan korak za mir i pravdu u svijetu. Modificirana vojna balistička raketa Safir-2 ponjela je u svemir mali satelit pod nazivom "Omid", što u prijevodu znači – "Nada". Na satelitu se nalazi nekoliko podsustava, od uređaja za kontrolu i komunikaciju do senzora za snimanje i nadzor Zemljine površine. "Omid" se nalazi na eliptičnoj putanji oko Zemlje s karakteristikama orbite 270x490km i nagibom od 55°5.

Tijekom listopada 2005. Ruska raketa ponjela je u svemir prvi Iranski satelit sagrađen u Iranu, u veljači 2007. Iranci su izjavili kako su sposobni lansirati satelit u svemir i vratiti malu kapsulu na Zemlju pomoću padobrana u završnoj fazi slijetanja. Prije godinu dana lansirana je eksperimentalana raketa koja je dostigla planiranu visinu, a tijekom kolovoza tkz. "glupi model" satelita uspješno je postavljen u orbiti. Sada se u orbiti nalazi funkcionalni satelit, a Iranci najavljuju i druge svemirske misije. Nije nemoguće da se već za par godina odluče na lansiranje čovjeka u svemir!

Najbolji dokaz uspješnog lansiranja je potvrda radarskih sustava vojske SAD na kojima se uočavaju dva objekata na obzanjenoj orbiti. Riječ je o satelitu i najvjerojatnije dijelu zadnjeg stupnja rakete nosača. Glasnogovornici američke, njemačke, francuske, britanske i drugih vlada reagirali su vlastitim priopćenjima o velikom Iranskom uspjehu. Doduše te su izjave dijelom i politički obojene u smislu kako se radi o ugrozi svjetske sigurnosti, jer ta ista raketa može ponjeti i atomsku bombu na bilo koju točku naše planete, no jedno je neupitno. Iran je postao nova svjetska svemirska sila.

Iran je jučer u svemir vlastitom raketom uspješno lansirao funkcionalni eksperimentalni satelit!