Astronautika: misije

mer_B_prva_panorama_endeavour

Nakon  šest godina rada na Marsu i gotovo tri godine ciljanog putovanja prema velikom krateru Endeavour NASAin rover Opportunity nalazi se području Cape York na ulazu u krater. Veliki je to uspjeh inženjera, kontrolora i znanstvenika misije koja je prvobitno zamišljena kao tromjesečna odiseja robotičkog vozila. Endeavour je krater impozantnog promjera od 24km. Dolaskom na same zidove kratera proučiti će se i donjeti odluka kojim putem će rover sići u njegovu unutrašnjost. Znanstvenici se nadaju da je ovaj krater dovoljno velik i dovoljno interesantan da rover svoju misiju jednog dana završi unutra pritom istražujući okoliš. Prema riječima Dr. Matt Golembeka, višeg znanstvenika u projektu Mars Exploration Program pri Jet Propulsion Laboratory (JPL) u Pasadeni primarni je zadatak pronaći i istražiti slojeve starog materijala u krateru a po mogućnosti pronaći i analizirati silikatne tvorbe koje će nam dati odgovore na status vode u Marsovoj prošlosti i sadašnjosti.. U tomu će mu pomoći letjelice u Marsovoj orbiti. Uspije li Opportunity u tome tijekom narednih godinu dana zapravo će „preduhitriti“ NASAin rover slijedeće generacije (Curiosity) koji krajem godine polijeće prema crvenoj planeti.

merB_trajektorija_08082011