Astronautika: misije

na-rampi

Sa kosmodroma u Bajkonuru 14. novembra 2011. u 08.14h (moskovsko vreme) lansiran je kosmički transportni brod "Sajuz TMA-22" sa 30-om posadom Medjunarodne kosmičke stanice (MKS).

Posada kosmičkog broda "Sajuz TAMA-22" i MKS-30 je u sastavu:

shkaplerov ivanishin burbank
Komandant posade Anton N. Škaplerov (39)
Brodski inženjer Anatolij A. Ivanjišin (41) Brodski inženjer Daniel K. Burbenk (Daniel C. Burbank, 50)

sajuz-lansiranjeDevet minuta kasnije, kosmički brod je uspešno odvojen od trećeg stepena rakete-nosača "Sajuz-FG" i ušao u orbitu visine 201km x 259km, period jedne orbite je 88,8 minuta a nagib 51,64stepeni.

Spajanje kosmičkog broda "Sajuz TMA-22" sa MKS je planirano 16. novembra u 09.33 h preko modula MIM-2 "Poisk".
Posada će se pridružiti ekspediciji MKS-29 koja trenutno radi na stanici (Sergej Volkov, Majkl Fosum i Satoći Furukava) čiji se povratak na Zemlju očekuje 22. novembra.

Mesec dana kasnije ka MKS će biti lansirana posada MKS-31 (Oleg Kononjenko, Andre Kajpers i Donald Petit) koja će nastaviti rad na stanici skupa MKS-30.

Škaplerov, Ivanjišin i Burbank će ostati u kosmosu šest meseci i za to vreme obaviti obiman naužno-istraživački program od oko 200 eksperimenata.

U februaru 2012. planiran je izlazak u otvoreni kosmos Škaplerova i Konjenka.

Za kosmonaute "Roskosmosa" Škaplerova i Ivanjišina, koji se pripremaju za letove u kosmos od 2003. ovo je prva kosmička misija, dok je američki astronaut Burbank, koji je u NASA-u od 1996. veteran dve misije spejs šatla.

sajuz-rampa