Astronautika: misije

Uspešno je obavljeno ponovno spajanje dva kineska kosmička aparata u orbiti. Bespilotni kosmički brod "Šenžhou-8" je odvojen od kosmičkog modula "Tjangun-1" 14. novembra posle prve etape zajedničkog leta koji je trajao 12 dana.

shenzhou8

Korišćenjem malih korekcionih raketnih motora, "Šenžhou-8" se udaljio na 150 metara od kosmičkog modula, zastao a zatim lagano krenuo prema "Tjangunu-1". Usledilo je ponovno spajanje koje je proteklo bez ikakvih problema. Autonomni let aparata izmedju dva spajanja je trajao 32 minuta. U spojenom režimu oni će ostati još dva dana, posle čega se "Šenžhou-8" odvojiti od modula i 17. novembra vratiti na Zemlju.

Ekspert za simulaciju kosmičkih spajanja Akademije za tehnologiju kosmičkih letova u Šangaju Tao Czja Čžun je izjavio da su oba spajanja kruna višegodišnjeg rada kineskih naužnika. Prema njegovim rečima, kompletna tehnologija agregata za susret i spajanje kosmičkih aparata je projektovana u Kini. Na Zemlji je obavljeno 1101 simulacija spajanja i 647 simulacija odvajanja i sve operacije, prema Taou su protekle u skladu sa njihovim rezultatima.

kontrolni-centar
Kontrolni centar

Posle odlaska "Šenžhou-8" kosmički modul "Tjangun-1" će nastaviti da kruži oko Zemlje. Tokom 2012. očekuje se da će još dva kosmička broda "Šenžhou" (9 i 10) biti spojena sa kosmičkim modulom. Hoće li oba sledeća broda leteti sa posadama zavisiće od analize rezultata misije broda "Šenžhou-8", ali ako njegov povratak bude uspešan najverovatnije će obe misije biti pilotirane.

Već je objavljeno da su dve žene-tajkonauti (kao osnovni i rezervni član posade) započele finalnu obuku za let u kosmos, najverovatnije u misiji ""Šenžhou-10".