Astronautika: misije

iss

Već smo se govorili o planovima lansiranja "Roskosmosa" i sa Kejp Kanaverala tokom 2012. Sada se upoznajemo sa glavnim događajima (uključujući šest lansiranja iz Kurua i Bajkonura) koje Evropska kosmička agencija (ESA) planira u ovoj godini.

esa1

•    9. februar - Prvo lansiranje lake rakete-nosača (RN) "Vega" biće obavljeno sa kosmodroma CSG u Kuruu. RN "Vega" ima nosivost između 0,3t i 2,5t za niske orbite. Visina RN je 30m, maksimalni prečnik 3m i masa do 137t
•    9. mart - Lansiranje trećeg automatskog transportnog broda ATV-3 "Edoardo Amaldi" (prema italijanskom fizičaru i jednom od pionira evropskih kosmičkih istraživanja) sa 7 tona neophodnog materijala za nastavak funkcionisanja Međunarodne kosmičke stanice (MKS).
•    19 mart - Automatsko spajanje ATV-3 "Edoardo Amaldi" sa MKS preko ruskog modula "Zvezda"