Posle dvodnevnog autonomnog leta, 9. jula 2016. u 07:06 č (po moskovskom vremenu) ruski modernizovani kosmički brod "Sajuz MS-01" uspešno je spojen uz modul "Rasvet" (MIM1) Medjunarodne kosmičke stanice (MKS).

Sve operacije susreta i spajanja obavljene su u automatskom režimu. Oko dva časa kasnije, Anatolij Ivanjišin ("Roskosmos"), Takuja Oniši (JAXA) i Ketlin Rubins (NASA) su prešli u MKS gde su ih dočekali članovi ekspedicije MKS-48 ruski kosmonauti Aleksej Ovčinjin i Oleg Skripočka i američki astronaut Džefri Vilijams.

Po prelasku u stanicu, po tradiciji, svi članovi posade MKS-48/49 su se okupili u modulu "Zvezda" odakle su razgovarali sa članovima porodice u Centru upravljanja letom u Karaljovu. Posle toga su Ovčinjin, Skripočka i Vilijams "sproveli" novajlije kroz sve module stanice, upoznali ih sa standardima bezbednosti, a posle toga su ih ugostili kosmičkim doručkom.

Posle kraćeg predaha, posada }e obaviti konzervaciju kosmičkom brodu i započeti sa programom istraživanja. Nova misija treba da traje 129 dana.

Kliknite na fotografije da se uvećaju mks1
mks2 mks3
mks5 mks6

Kolaž snimaka koji prikazuju kosmički brod "Sajuz MS-01" neposred pre i posle spajanja, prelazak Rubinsove i Onišija u stanicu i grupni snimak nove i posade "starosedeoca" MKS. U prednjem planu su Rubinsova, Ivanjišin i Onuši, dok su iza njih Skripočka, Ovčinjin i Vilijams koji se nalazi u kosmosu već 112 dana. Snimak je napravljen u modulu "Zvezda" tokom razgovora sa članovima porodice. Na zadnjem zidu vide se slike Ciolkovskog, Karaljova i Gagarina.

Lansirana nova posada Kosmičke stanice