m1Nova posada stigla na MKS šest časova posle lansiranja, prvog sa posadom posle neuspeha u oktobra.

m2
Nova posada MKS – Meklejnova, Kononjenko i Sen-Žak

Pre ovog, “Roskosmos” je od fijaska prilikom lansiranja “Sajuz MS-10” koje se završilo srećnim prizemljenjem Alekseja Ovčinjina i Niklausa Hejga, obavio četiri uspešna lansiranje rakete-nosača tipa “Sajuz” sa Bajkonura i Plesecka.

Noseći kosmički brod “Sajuz MS-11” sa tročlanom posadom, raketa-nosač “Sajuz-FG” je poletela 3. decembra 2018. u 14:31č (moskovsko vreme) sa “Gagarinova lansirna rampa” kosmodroma Bajkonur. Devet minuta kasnije, kosmički brod je odvojen od trećeg stepena rakete-nosača i dospeo na orbitu. Samo šest časova kasnije, posle četiri orbite, u 20:35č “Sajuz MS-11” je spojen sa modulom “Poisk” ruskog segmenta Međunarodne kosmičke stanice (MKS). Operacije susreta i spajanja su obavljene u automatskom režimu.

U sastav posade ulaze ruski kosmonaut Oleg Kononjenko, koji je komandant broda, i brodski inženjeri David Sen-Žak (iz Kanadske kosmičke agencije) i Eni Meklejn (NASA). Njih su na MKS-u dočekali Sergej Prokopjev (“Roskosmos”), Aleksander Gerst (ESA-Nemačka) i Serina Onjon-Čanselor (NASA), koji brode kosmosom preko 180 dana, od 6. juna.

m3

OLEG KONONJENKO je rođen 1964. u Ukrajini. Kononjenko je vazduhoplovni inženjer. Radio je u kompaniji “Progres” gde se projektuju rakete-nosači “Sajuz” na razvoju sistema elektrosnabdevanja opreme kosmičkih aparata. Postao je kosmonaut kompanije RKK “Energija” 1996.

Konjenko je jedan od najiskusnijih ruskih kosmonaut. Veteran je tri kosmičke ekspedicije tokom kojih je proveo u kosmosu 533 dana. Tri puta je izlazio u otvoreni kosmos gde je nakupio preko 18 časova.

Oženjen je, ima blizance - ćerku i sina.

m4

DAVID SEN-ŽAK (David Saint-Jacques) je deseti astronaut Kanade u kosmosu. Rođen je 1970. u Kvebeku. Ima dva doktorata – iz oblasti astrofizike i medicine. Postao je astronaut 2009. Ovo mu je prvi kosmički let.

Oženjen, ima dva sina i ćerku.

m5

ENI MEKLEJN (Anne McClain) je takođe prvi put u kosmosu. Rođena je 1977. u državi Vašington. Major Meklejnova je probni vojni pilot (učestvovala u borbenim letovima u Iraku) i ima tri magistarska stepena iz oblasti avijacije, aerokosmičke tehnike i međunarodne bezbednosti.

Godine 2015, posle dvogodišnje osnovne obuke dobija status astronauta NASA-e.

Počela je nova kosmička ekspedicija MKS-58/59koja će trajati pola godine. Dvaedestog decembra na Zemlju se vraćaju Prokopjev, Gerst i Onjonova, dok je   odlučeno da Ovčinjin i Hejg, koji su imali dramatično lansiranje u oktobru, polete ka MKS prvog marta 2019, skupa sa američkom astronautkinjom Kristinom Kuk.

m10