Želiš da posmatraš kosmičku stanicu na nebu?
NASA će ti poslati meil!

Posmatranje Međunarodne orbitne stanice koja ti prolazi iznad glave je prilično jaka stvar. Klizeći bešumno nebom, postaje sve sjajnija kako ti prilazi, leteći stotinama kilometara visoko iznad naših glava brzinom od 29.000 km/h.

Kao i većini, kada mi zatreba i meni program Heavens-Above pomaže da vidim kada će se stanica videti iz Beograda sledeći put. Ali zar ne bi bio štos da dobiješ tekst ili mejl koji te obaveštava kada će sledeći prelet biti?

NASA je vaspostavila servis koji radi upravo to: Spot The Station. Treba samo da pošalješ svoj e-majl ili telefonski broj, svoju lokaciju, i kada želiš da gledaš prolaske, onaj juratnji ili oba (zato što je stanica obasjana suncem, možeš da je posmatraš samo posle zalaska sunca, ili pre izlaska).

To je sve što treba da uradiš. Sledeći put kada stanica bude vidljiva sa tvoje lokacije, NASA će te obavestiti. Oni će ti takođe poslati stranicu sa objašnjenjima šta je šta u poruci, tako da možeš da izađeš napolje i znaš ne samo kad da gledaš već i gde.

Postoji još jedan servis koji može da ti pomogne: Twisst, koji koristi Twitter da ti omogući da saznaš kada stanica proleće u tvojoj blizini. Bilo bi super kada bi uporedili oba programa. A i korisno, jer svako ima različite softvere i kriterijume za utvrđivanje prave šanse za dobar pogled u nebo i na stanicu.

Zemlja-ISS