Tokom decembra na nebu će se odigrati događaj, koji svakako ne treba propustiti.

konjunkcija1
21.12.2020.

Jupiter i Saturn će biti međusobno najbliže 21.12.2020. i biće udaljeni oko 0,10 odnosno 6'. Ovako malo rastojanje, oko 1/5 Mesečevog prečnika, pruža mogućnost da se obe planete istovremeno vide u vidnom polju teleskopa.

konjunkcija2
21.12.2020. uvećan prikaz sa prethodne slike

Približavanje planeta možete pratiti iz dana u dan na jugozapadnom delu neba. Početkom Decembra, sat vremena nakon zalaska Sunca planete će biti oko 150 iznad horizonta. Nažalost, približavanjem konjunkcije planete će biti sve bliže horizontu što će otežavati posmatranje.

kroz okula
Pogled kroz okular teleskopa.

Sjaj Jupitera je oko -1,5 m pa bi trebalo da je lako uočljiv već pola sata nakon zalaska Sunca. Saturn ima sjaj oko 0,9m. Ovo svakako nisu idealni uslovi za posmatranje, ali će možda blizina horizonta i sumrak omogućiti neku dobru fotografiju naročito 17, 18 i 19. decembra kada će celu sliku upotpuniti mlad Mesec.

Velika konjunkcija Jupitera i Saturna događa se na svakih 20 god. Tačnije 19,6 kao kombinacija Jupiterovog orbitalnog perioda 11,86 godina Saturnovog od 29,5.

Ovo će biti konjunkcija sa najvećim približavanjem od 16.7.1623. godine. Konjunkcija iz 1623. je bila jako teška za posmatranje zbog blizine Sunca, i nema zapisa o njenom posmatranju. Sledeća ovako bliska konjunkcija će biti kroz 60 godina, 15.3.2080.

15032080
Konjunkcija Jupitera i Saturna 2080. godine.

Ako se uzme da se sve kreće brzinom... 1 dan ranije