Nikada niste vidjeli bliske susrete planeta na nebu?! Sada je pravo vrijeme da ih vidite, identificirate i uživate u njihovim svakodnevnim malim pomacima na nebu. Najmarkantniji susret dvaju planeta odigrava se ovih dana nedugo nakon zalaska Sunca na zapadnom horizontu. Sjajna Venera i manje sjajni Merkur nalaze se tik jedno pored drugog. Potražite li mjesto s kojeg imate neometan vidik prema zapadnom horizontu oboje ćete ih veoma lako uočiti nisko nad obzorjem. Sjajnija Venera nalazi se nešto poviše malog Merkura, s time da će tijekom narednih dana Venera biti sve više iznad obzorja a Merkur sve niže, rapidno gubeći na sjajnosti sve dok se ne „izgubi“ u Sunčevom blještavilu. Oboje su lako uočljivi golim okom, no imate li dalekozor ili teleskop svakako ih upotrijebite.

Venera i Merkur nisko na zapadnom nebu

Venera se sada prividno nalazi u zviježđu Ovna, njezin je sjaj -3.9m (magnitude) a nalazi se na 234 milijuna km od Zemlje. S druge strane planeta najbliža Suncu – Merkur također je prividno u zviježđu Ovna, sjaji poput zvijezde -0.3m a od Zemlje ga dijeli 141 milijun km.

Niti na jednoj od ove dvije planete teleskopi s Zemlje beznalo pa nemogu razaznati nikakove detalje. Venera ima gustu, neprozirnu atmosferu uvijek prepuno oblaka, a Merkur je predaleko od nas i preblizu Suncu da bi uspjeli razlučiti detalje površine. Tek su prije nekoliko godina posebno primpremljena opažanja s jedne astronomske opservatorije dala naslutiti detalje na Merkuru koje je kasnije potvrdila američka letjelica Messenger.

Kretanje i položaji Venere i Merkura na nabu tijekom aprila