TAU-mart2012Trebinjsko Astronomsko Udruženje u saradnji sa Crkvenom opštinom Trebinje organizovalo je astronomsko posmatranje neba teleskopom za djecu, omladinu i građane, u večer 29. marta ispred Osnovne škole ''Jovan Jovanović-Zmaj'' u naselju Bregovi. Posmatralo se novim robotizovanim teleskopom Celestron Nexstar 8SE. Ovaj teleskop je Crkvenoj opštini, odnosno Eparhiji ZHiP za projekt Astronomske opservatorije na Crkvini poklonilo Kanadsko Srpsko Dobročinstvo ''Jovan Dučić'' iz Toronta.

Oko 130 prisutnih, od kojih su većina bili učenici osnovne škole, imalo je priliku baciti pogled kroz teleskop na Mjesec visočije u sazviježđu Bika i planetu Veneru u sazviježđu Ovna. Na površini Mjeseca vidjeli su se mnogobrojni krateri, planine i Mjesečeva ''mora'', a Venera je bila u fazi prve četvrti, poput malog mjeseca, kako su govorila djeca. Iako je bilo planirano, zbog naoblake u tom dijelu neba, nije se uspio osmotriti planet Mars.

Album fotografija sa ovog događaja
album

Posmatranje je bilo organizovano u okviru projekta ''Noći Astronomije 2012'' čiji je osnovni cilj da se što većem broju djece, omladine i građana omogući posmatranje neba teleskopom. Iako vedrih dana i noći u Trebinju ima zaista dovoljno, do stvaranja Trebinjskog Astronomskog Udruženja, rijetko da je iko imao priliku pogledati teleskopom mnogobrojne i jedinstvene ljepote neba.