Kada je čovjek zaljubljen u vrtno ukrasno bilje obično u početku takve amaterske karijere želi „sve i odmah“. Ubrzo postane jasno kako to i ne ide baš tako. Ipak, ako je ponavljanje „majka mudrosti“ nadam se kako će projekt „Galaktika 2012“ proći bolje od prethodnika „Galaktike 2008“. U proljeće te godine Marcela Rasonja i ja (Marino Tumpić) odlučili smo kod nje u Krapinskim tolicama realizirati ideju koja se koji mjesec ili godinu ranije pojavila u glavama. Pripremiti dio vrta za sadnju raznolikog, raznobojnog cvijeća u spiranim krugovima nalik spiralnoj galaktici. Trebala je to postati naša spiralna cvjetna galaktika. Kupljeno je sjemenje cvijeća, odabran teren. Pokošena trava, odrađen iskop i rahlanje, izvršeno ograđivanje, načinjene brazde, posipana zemlja za uzgoj cvijeća, posađeno sjemenje, prekriveno novim slojem crnice. Uz redovito navodnjavanje, plodove rada trebali smo vidjeti već za mjesec ili dva.

Nažalost rezultat je izostao, čak i djelomičan. Sjemenje su pokupile ptice i mravi a ni puževi nisu ostali gladni. Jedino su gladne ostale naše oči. Uzalud su bili filigranski vrtni radovi odstranjivanja tek izraslih mladica korova. Uzalud navodnjavanje. Galaktika je nestala još i prije nego je nastala.

Sada kad smo opet počeli razmišljati o nešto „sofisticiranijem projektu“ zapitali smo se, nestaju li i prave galaktike u svemiru. Postoje li tamo predatori, alieni?!

Evo nekoliko sličica nastalih za vrijeme provedbe projekta. Hoće li ove godine biti uspješnije i bolje? Možda se još netko prihvati ideje pa na ljeto ugledamo još pokoju mirisnu galaktiku u vrtovima astronoma.

Projekt Galaktika 2008 DSC00562 DSC00564