snsbU organizaciji Zrenjaninske grupe NPN, od 4. -10. oktobra 2016. u Zrenjaninu se nizom aktivnosti obeležava Svetska nedelja Svemira.

Svetska nedelja Svemira (World Space Week -WSW) se organizuje na predlog Generalne Skupštine UN, svake godine počev od 1999. od 4.—10. oktobra. Sprovođenje Svetske nedelje Svemira je pod vođstvom Komiteta UN za miroljubivo korištenje svemira (COPUOS) i Kencelarije UN za poslove svemira (OOSA).

Partner Ujedinjenih nacija u organizaciji Svetske nedelje Svemira na globalnom nivou je World Space Week Association (WSWA) jedna od najstarijih svetskih obrazovnih organizacija o Svemiru.
WSW se održava u čast lansiranja prvog veštačkog satelita Sputnjika 1, koji je 4. oktobra 1957. lansiran iz SSSR-a. Ovaj događaj predstavlja početak čovekovog istraživanja svemira.

U program ove aktivnosti uvrštena je izložba astrofotografije Ljubinka Jovanovića.

dsc00542m dsc00551m

Ljubinko Jovanović je rođen u Lukićevu 1953. godine. Sa 20 godina je otišao u Sloveniju. Danas živi i radi u Kranjskoj Gori. Astronomijom je počeo da se bavi još u osnovnoj školi i kako sam kaže „za to je bio kriv nastavnik Dobrinko”. Pošto u to vreme nije bilo teleskopa on je sam počeo da pravi teleskop koji je uspešno završio nakon par godina. Ljubinko danas ima astronomsku opservatoriju u svojoj bašti. Radi sa teleskopima tipa: Njutnov reflektor i refraktor sa više sočiva. Više godina se uspešno bavi astronomskom fotografijom.

dsc00547m dsc00544m
dsc00540m dsc00545m

Izložba je postavljena u Gradskoj narodnoj biblioteci „Žarko Zrenjanin” u Zrenjaninu a njeno otvaranje je bilo deo programa Noći istraživača u petak, 30. 9. 2016.