Pogledajte foto reportažu sa MAKSa

Budućnost na našem portalu – ekskluzivno iz Moskve

IMG 20210723 WA0013

„Šah-mat“, pojam za koji smo svi čuli (većina nas odigrala i pokoju partiju šaha) bezmalo svi smo se našli i sa ove ali i sa one strane šah-mat situacije u životu. U velikom hangaru na kojemu latiničnim i čiriličnim pismom, na raznim svjetskim jezicima piše „The Checkmate“  nalazi se pravo tehnološko čudovište; novi ruski borbeni avion koji je sve do sada prošao potpuno ispod radara i obavještajnih službi i medija. Recenzije o novom gospodaru neba su iznimno povoljne čak i na zapadu koji pod svaku cijenu želi umanjiti ruski uspjeh. Kakav je Šah-mat saznati ćemo uskoro, u međuvremenu evo nove foto reportaže direktno sa lica mjesta, Moskovskog MAKSa (Moskovski avio kosmički salon);

Dorijano Mohorović, autor knjiga iz astronautike, direktor Labinske tvrtke RON-TECH i za ovu prigodu posebni izaslanik Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini na ovogodišnjem MAKS-u u Moskvi specijalno za naš portal šalje nove fotografije a kako sam kaže; za dojmove treba pričekati, u Moskvi na MAKSu ima toliko toga za vidjeti i razgovarati da gotovo i ne spavamo.

Sa Mohorovićem se u Rusiji nalaze; Alen Grebo (asistent na Fakultetu Elektrotehnike, Strojarstva i Brodogradnje u Splitu), Matea Zanić (studentica diplomskog studija Informatičkog menadžmenta na Ekonomskom fakultetu u Splitu), Duje Luković (dipl.ing. energetike, aviomodelar i aero-entuzijast) i Goran Gašparović (projekt menađer u privatnom sektoru, asistent na Fakultetu Elektrotehnike, Strojarstva i Brodogradnje u Splitu).

IMG 20210723 WA0016

Posebnu pažnju valja obratiti na mnoštvo manjih izložbenih prostora i artefakata na kojima su predstavljeni projekti mladih studenata i inženjera u svemirskoj tehnologiji a što je nama u Istarskom svemirskom programu AUV najvažnije, kazuje Dorijano Mohorović. Prije ne tako puno godina ovakve stvari se u svemir nisu mogle lansirati ni najvećim raketama a danas strojevi takvog i jačeg  kapaciteta zahvaljujući napretku tehnike stanu na prostor veličine školske klupe. Na MAKSu smo još par dana a tada se vraćamo u Pulu, nove informacije šaljemo uskoro..

IMG 20210723 WA0012

Gabrijel Erman i Ivica Lađarević, voditelji odjela tehnike odnosno astrobiologije pri AU Vidulini za naš portal kažu kako je Mohorovićev boravak na MAKSu, razgovori koji su tamo obavljeni i dogovori koji slijede iznimno važan korak za planiranje i razvoj Istarskog svemirskog programa. Marino Tumpić zaključno kaže kako će se u skorašnjim misijama njihovih autonomnih bespilotnih letjelica u bliski svemir nalaziti i modul „MAKS“ koji je direktna realizacija ranije planiranih zadataka u sklopu ovogodišnjih lansiranja letjelica HISTRION 201 i 202 Danijel Vuković.

POGLEDAJTE CEO ALBUM OVIH FOTOGRAFIJA (10 KOMADA)