Ugovor o svemiru planet Zemlja zastava

Hrvatska sramota ili previd?!

Svijet geopolitike i diplomacije ima najmanje dvije strane. Prvu, koja se plasira javnosti i drugu, koju javnost ne vidi a povijest ju tek u natruhama rekonstruira desetljećima kasnije. Međudržavni ugovori,  savezništva, neprijateljstva, ratovi.. sve je to dio civilizacije homo sapiensa. Ponekad nam se čini kako su neka događanja nerazumljiva, neopravdana (ili obrnuto) a tek protekom vremena postane jasno zašto su političari igrali „baš tu i takvu igru”. Pozadinska, nevidljiva, igra gotovo je uvijek prisutna.

Ponekad se ipak dogodi kako pozadinske igre nema, iskrena igra bez fige u džepu, bez sitnih slova..

Republika Hrvatska, naša prelijepa Domovina, svakim danom sve više uživa u blagodatima koje nam je donijelo razdruživanje od Jugoslavenske tamnice. Već više od tri desetljeća slobode i demokracije!

Svemir je naša već desetljetna prošlost, sadašnjost i neumitna budućnost. Naša, svih nas na planetu.

Ugovor o svemiru SVIJET potpisnici 1

Republika Hrvatska NIJE potpisnica UN-ove deklaracije pod nazivom „Ugovor o svemiru” kojim se definiraju prava i obveze država u svemiru. Stotinu i dvanaest država potpisalo je i ratificiralo ovaj Ugovor, još dvadeset i tri države potpisale su dokument a čeka se ratificiranje u parlamentima. Gledano na Europu, Hrvatska je tamna mrlja zapadne civilizacije i demokracije. Mi jedini, uz Latviju, nismo potpisnici Ugovora o svemiru. Naši susjedi, Italija, Slovenija, Mađarska, Bosna i Hercegovina..Njemačka, Francuska, Češka i Slovačka, Vatikan i da ne nabrajamo dalje redom su potpisnici dokumenta koji je pravovaljan od 10.10.1967. Nadamo se kako je netko u Hrvatskoj potpuno zaboravio na ovako jednu sitnicu jer bi bilo koji drugi razlog bio još više poražavajući.

Ugovor o svemiru pripremili su SSSR i SAD u prvim godinama svemirske ere. Inicijalni dokument u Ujedinjenim narodima supotpisala je i Velika Britanija, 10. listopada 1967. Države i narodi koji drže do sebe potpisali su dokument u kojemu se nalaze važne stvari koje čovjeka i robote očekuju van Zemlje.

Ugovor o svemiru moguće je potpisati u Moskvi, Washingtonu i Londonu. Neke od država članica potrudile su se i svoje potpise deponirale u sva tri centra. Države koje su novonastale zadnjih desetljeća dogovorile su se međusobno tko je stari a tko novi potpisnik. Bez igara i igrica!

Ugovor o svemiru EUROPA potpisnici

UN je 1999. proklamirao svjetsko događanje pod nazivom Svjetski tjedan svemira koji se u više od stotinu država svake godine održava od 04.10 do 10.10. Početak je na godišnjicu lansiranja prvog Zemljinog umjetnog satelita (Sputnik-1, Rusija) a kraj na godišnjicu pravovaljanosti Ugovora o svemiru. Za one koje zanima što sve piše u Ugovoru o svemiru, pretraživači znaju odgovor!

Danas, desetog dana listopada 2022., Istarski svemirski program – Prvi hrvatski svemirski program Astronomske udruge Vidulini završava ovogodišnja događanja u sklopu obilježavanja Svjetskog tjedna svemira te kao završni čin pokrećemo Inicijativu za potpisivanjem i ratificiranjem Ugovora o svemiru koje je Republika Hrvatska do današnjeg dana propustila učiniti. Dokument ove, građanske, Inicijative bit će odaslan na adrese Sabora RH, Vlade RH i Ureda predsjednika RH na daljnje postupanje.

Nadamo se naredne godine obilježiti Svjetski tjedan svemira uz proslavu pristupanja naše Domovine zajednici svemirskih država, zemalja, naroda – Ljudi.