Bog nam više nije potreban u teorijama o postanku i evoluciji svemira ali i nas samih, kratki je zaključak najnovije knjige Britanskog znanstvenika Stephena Hawkinga pod nazivom „Grand Design“.

vatican2
Hawking, hrabri znanstvenik za svoja bi razmišljanja ne tako davno završio na lomači

Teško bolesni znanstvenik već se desetljećima nalazi u strašnim bolovima i bezmalo u cijelosti oduzet, no njegov je bolešću netaknut um dosad iznio više brilijantnih znanstvenih postulata. Njegova nova knjiga „Grand Design“ (Veliki Dizajn), predstavljena je jučer, a sam autor u njoj korigira svoja razmišljanja ranije predstavljanja u znanstvenim radovima a javnosti najviše poznata kroz knjigu „Kratka povijest vremena“. Hawking je tada približio vjeru i znanost sugerirajući kako postojanje Boga nije nespojivo s znanstvenim razmišljanjima. Sada se odlučio na svojevrsni zaokret i novu pretpostavku, a sve temeljeno na znanstvenim istraživanjima proteklih desetak godina.

Nije potrebno zazivati Boga tamo gdje ga nema, kaže Hawking. Veliki prasak samo je posljedica gravitacijskih djelovanja. Svemir („Nešto“) će se tako spontano roditi iz „Ničega“. Na nove zauzete stavove potaknula su ga istraživanja i otkrića planeta i planetarnih sustava oko drugih zvijezda. Jasno je kako naša planeta nije jedinstvena u svemiru, kako ima i drugih planetarnih sustava te kako se neke od tih planeta nalaze u tkz. habitabilnim zonama koje omogućavaju stvaranje života kakvog poznajemo i na Zemlji. Svemir nije kaos već prostor-vrijeme-materija stvorena prema zakonima fizike. Postojanje sličnih uvjeta i oblika stvaranje bilo gdje u svemiru jasan je znak da Zemlju ponovo moramo odmaknuti „još jedan korak“ od svojevrsnog centra svemira. Svaki puta kada smo to tijekom povijesti, a na temelju činjenica, istraživanja i teorija morali napraviti bilo je veoma mučno. Sada nas očekuje novo mučno razdoblje u kojem je jasno kako Bog nije imao prste u stvaranju. Bog nije bio potreban da bi se naš svemir stvorio i evoluirao u ovakav kakav sada postoji!

Zasigurno u svemiru postoje mnogobrojne civilizacije, no u ovom trenutku mi moramo paziti da NE ostvarimo kontakt s njima radi vlastite sigurnosti i zaštite. Čovječanstvo se mora razvijati tehnološki i društveno kako bi bilo spremno za koloniziranje drugih svjetova. Jedan od tih stupova društvenih odnosa i ponašanja je tisućljetno egzistiranje vjerovanja u Boga (ma koje ime on imao u svjetskim religijama). To ćemo, prema Hawkingu, morati promjeniti u veoma skoro vrijeme. Bez potrebe za Bogom naša će društva izgledati potpuno drugačije, možda ćemo napokon spoznati sami sebe i početi više cijeniti (sebe) realnost i istine od (bogova) imaginacije i zabluda.

vatikan4