Astronautika: misije

sjuztma06m lansiranje

Astronauti Oleg Novitskiy, Evgeny Tarelkin i Kevin Ford u svemirskom brodu Sojuz TMA-06M uspješno su u 12:51 po našem vremenu (utorak 23. oktobra) lansirani u svemir. Lansiranje je obavljeno s raketodroma Baikonur iz Kazahstana. Kontrola misije je u 16:51 objavila kako su astronauti zauzeli planiranu orbitu za spajanje s ISSom koje se očekuje u četvrtak 25. listopada. U televizijskom prijenosu vidjela se cijela sekvenca lansiranja te put astronauta u svemir. Već nakon desetak minuta, pri prestanku rada raketnih motora, poznata maskota (lutka iz Rusije) zavezana za strop svemirskog broda zaplovila je u bestežinskm stanju. Ova se maskota već godinama koristi kao „znanstveni instrument“ koji astronautima pokazuje da su zaplovili bestežinskom stanjem. Ovo troje astronauta pridružiti će se sadašnjoj posadi ISSa koju čine zapovjednica Sunita Williams, Yuri Malenchenko i Akihiko Hoshide. Sljedeće pristajanje pilotiranog svemirskog brda na ISS očekuje se tijekom prosinca, a već početkom studenog k ISSu kreće bespilotni brod Progres.

Lansiran kosmički brod “Sajuz TMA-06M”